Společné jednání rad městských částí

Před zavedením zón placeného stání se chce šestá pražská městská část poučit ze zkušeností prvního obvodu. Shodli se na tom radní obou částí na dnešním společném jednání.
Hlavní foto

Zatímco Praha 1 zavedla placené stání od začátku listopadu, Praha 6 o zavedení teprve uvažuje. Nechceme řešit chyby za pochodu až poté, co budou zóny v provozu, řekl na tiskové konferenci po jednání starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Starosta Prahy 1 Petr Hejma dnes přiznal, že po zprovoznění placeného stání řešili hodně "dětských nemocí". Šestému obvodu proto radnice nabídne své zkušenosti i samotné úředníky, kteří se placeným stáním v Praze 1 zabývali.
"Chceme se z chyb poučit. Některé zkušenosti jsou transformovatelné i na naši městskou část," uvedl Chalupa.

Praha 6 se sice obává zavedení zón v sousední Praze 7, se zpoplatněním stání na svém území ale nespěchá. Chce nejprve spočítat skutečný deficit parkovacích míst.
"I kdybychom zabránili parkovat na našem území všem ´nešestkovým´ občanům, jen v centrální části nám chybí 1000 míst. A nemáme ani volnou plochu, abychom postavili parkovací dům," poznamenal Chalupa.
Podle Chalupy nemá až na výjimky šestá část problémy s parkováním ve vilových čtvrtích ve Střešovicích nebo na Hanspaulce. Mnohem horší už je to s parkováním na sídlištích Petřiny nebo Červený Vrch a v ulicích kolem Vítězného náměstí. Kritická je situace v oblasti Hradčanská - Dejvická, kterou přes den způsobují lidé přijíždějící za prací z Kladna a okolí. Zavedení parkovacích zón by ale podle starosty tuto situaci nevyřešilo.

Společně chtějí radnice obou částí postupovat také při poskytování sociálních služeb seniorům a zdravotně postiženým občanům, při prosazování výstavby hospice na území Prahy, v problematice bezdomovectví nebo v plánovaném projektu mýtného. Vedení Prahy 1 a 6 chce v budoucnu společně řešit rovněž dopady deregulace nájemného.

(převzato z ČTK, autor: Š. Dvořáková)

Související články

Vedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové dopravy přijíždějící ze Středočeského kraje.

Celý článek29. 4. 2024

Zatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 představili starostům a starostkám obcí, jejichž obyvatel se chystané novinky dotknou nejvíce. První změny by měly přijít už v létě.

Celý článek24. 4. 2024