Výstavba tramvajové trati na Dědinu začíná

Na začátku července zahájí Dopravní podnik hl. m. Prahy dlouho připravovanou výstavbu tramvajové trati směřující k sídlišti na Dědině. Stavba povede z  konečné zastávky „Divoká Šárka“ a vytvoří pět párů zastávek včetně nového obratiště v celkové délce 2,3 km.

Hlavní foto

„Novostavba tramvajové trati patří mezi tzv. veřejné prospěšné stavby, která umožní rychlé a kapacitní dopravní spojení z oblasti sídliště Na Dědině na metro, do Dejvic a v některých relacích i přímou bezpřestupní vazbu do samotného centra města,“ komentuje stavbu místostarosta pro oblast dopravy Jiří Lála.

 Stavba s sebou přinese zásadní dopravní opatření v lokalitě. V rámci jejího zahájení dojde ke kompletní rekonstrukci opěrné zdi podél vojenského útvaru, v této souvislosti bude od 1. 7. částečně omezeno parkování místních rezidentů v prostoru podél této zdi. Se stavbou souvisí řada přeložek inženýrských sítí v celé lokalitě. „Problematika parkování je zde velmi citlivá, za městkou část jsme prosadili alespoň zkapacitnění parkování v ulici U Silnice, kde vznikne nový parkovací pruh a zhruba 35 nových parkovacích míst. V dílčích etapách se budeme snažit hledat ještě další řešení,“ informoval radní Lála, který současně prosí veřejnost o trpělivost.

Místní podmínky budou po dobu stavby objektivně zhoršené, avšak třeba v oblasti parkování existují v širším okolí i ve stávajícím stavu volné kapacity. Nižší obsazenost je podle monitoringu zón placeného stání standardně v oblastech nižší zástavby v poměrně přijatelné docházkové vzdálenosti.

 Dalším navazujícím omezením bude kompletní uzavírka ulice Vlastina, a to v úseku mezi ulicemi U Silnice a Evropská od úterý 12. 7., která bude trvat několik měsíců. Uzavírka je spojena s nutností řešit stávající autobusové linkové vedení náhradní formou. Linka 225 bude převedena do ulic Evropská a Drnovská s tím, že zabezpečí alespoň obsluhu koncové části sídliště prostřednictvím zastávky „Ciolkovského“ v nové pozici v ulici Drnovská. Linka 191 bude nadále projíždět ulicí Vlastina, avšak její trasa bude v uzavřeném úseku změněna a autobus bude v obou směrech projíždět ulicí U Silnice ve směru k Libocké. Provoz linky 108 bude zkrácen pouze do Divoké Šárky.

 Celá tato významná akce bude spojená s četnými dopravními omezeními, o kterých se bude rozhodovat po etapách. Zásadní omezení bude představovat uzavírka celé křižovatky Vlastina x U Silnice, termín této uzavírky se bude upřesněn ve vazbě na další opatření. „Za městskou část jsme rádi, že stavba je konečně zahájena a slibujeme si od ní ve výsledku zlepšení životních podmínek pro místní obyvatele, jakož i celkové vylepšení uličního parteru a vytvoření celkově příjemného prostředí. Tramvajovou dopravu lze považovat za nejekologičtější způsob povrchové veřejné dopravy a díky současným technologiím se jedná o dopravu nepříliš hlučnou a bezemisní. Zahájení stavby je však bohužel spojeno s aktuální kauzou kolem dopravního podniku, v důsledku čehož dochází zřejmě k některým chybám, které se týkají zejména komunikace s místní veřejností, která je o postupu akce informována podle našeho názoru zcela nedostatečným způsobem,“ uzavírá místostarosta Lála.

Přehled aktuálních dopravních omezení nejdete ZDE

Související články

Vedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové dopravy přijíždějící ze Středočeského kraje.

Celý článek29. 4. 2024

Zatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 představili starostům a starostkám obcí, jejichž obyvatel se chystané novinky dotknou nejvíce. První změny by měly přijít už v létě.

Celý článek24. 4. 2024