Zóny placeného stání nově na Strahově

Zóny placeného stání se v květnu rozšířily o ulice Maratónská a Diskařská v oblasti Strahova na Břevnově. Nově jsou zde zavedeny smíšené fialové zóny.

Hlavní foto

K rozšíření došlo na základě požadavku Prahy 6, která chce tímto krokem upřednostnit rezidentní parkování. „Obraceli se na nás místní občané Břevnova, že se z ulic Maratónská a Diskařská stalo odkladiště starých aut, případně aut Středočechů, jelikož jsou to jedny z posledních ulic blízko Hradčan, kde se mohlo parkovat zdarma. A protože tato část Břevnova trpí nedostatkem parkovacích míst pro rezidenty, nechali jsme sem rozšířit parkovací zóny,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu MČ Praha 6.

Fialové zóny umožňují parkování rezidentům s parkovacím oprávněním.

Návštěvníci zaplatí 20 Kč za hodinu u denního tarifu 8:00–20:00, 20 Kč za noc u nočního tarifu 20:00–6:00. O víkendu parkovné regulováno není.

Fotogalerie

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024