Praha 6 žádá více informací o tramvajové trati na Dědinu. Rozšíříme web, reaguje DPP

Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš dopisem vyzval Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), aby zlepšil informovanost veřejnosti o výstavbě tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Na základě toho vedení dopravního podniku slíbilo více informací o projektu na svém webu.

Hlavní foto

Na nedostatečnou informovanost ohledně tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská upozorňovala Praha 6 již v prosinci loňského roku. Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš žádal vedení dopravního podniku, aby zřídilo speciální web, na němž by veřejnost našla komplexní informace o stavbě a zejména o dopravních omezeních.

„Současnou podstránku na webu dopravního podniku s omezeným množstvím informací považuji za silně nedostatečnou. Například chystaná trasa metra D má mnohem strukturovanější web, kde se lze dočíst řadu konkrétních věcí, to u podstránky k Dědině postrádám. Chybí zejména informace o tom, jak probíhají jednotlivé fáze stavby, jaký má tento projekt dopad na trasování městské hromadné dopravy nebo kudy lze projet automobilem,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu, a pokračuje: „Tato podstránka navíc nemá v hlavním menu na webu dopravního podniku vlastní položku. Je tedy poměrně ukrytá a složitěji dohledatelná, což jen podtrhuje, že informovanost veřejnosti o této dopravní stavbě není u dopravního podniku prioritou.“ 

Na podnět radního Hrubeše reagoval dopisem generální ředitel DPP Petr Witowski, který slíbil vylepšení podstránky o další položky – přímo zmínil harmonogram stavby. Obdobná microsite podle něj vznikne i ke stavbě trolejbusové tratě z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha a k dalším probíhajícím stavbám. „Tyto microsite budou tvořit novou položku v hlavním menu našeho webu s pracovním názvem Nové stavby, kde si veřejnost v nabídce vybere konkrétní projekt, který ji zajímá. Spuštění vylepšené microsite ke stavbě tramvajové trati Dědinská, trolejbusové trati na Letiště Václava Havla Praha i rozcestníku Nové stavby předpokládáme na konci ledna 2023,“ píše Petr Witowski. 

Praha 6 také iniciovala vznik pracovní skupiny k tramvajové trati na Dědinu, která bude koordinovat hladký průběh stavby. Členy jsou koaliční i opoziční zástupci Prahy 6, dopravního podniku i Ropidu.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024