Radnice Prahy 6 odmítá podchod na Prašném mostě

Zastupitelé Prahy 6 vyčítají magistrátu, že namísto přechodu přes křižovatku na Prašném mostě dostanou podchod.

Hlavní foto

Především se jim nelíbí, že z podchodu se navzdory všem bezpečnostním opatřením stane špinavé a nebezpečné místo. Kromě toho stavba této varianty, která je součástí tunelového komplexu Blanka, vyjde Prahu mnohem dráž.

Investor se přitom paradoxně ohání heslem, snížit náklady už tak předražené stavby tunelu Blanky. Když už se město rozhodlo šetřit tím, že se nebudou stavět garáže na Letné, opravovat bastiony nebo stavět architektonicky zdobné výduchy z tunelů, mělo by město podle zastupitelů Prahy 6 také upustit od stavby podchodu, který je několikanásobně dražší než přechod.

Vedle toho se radnice obává, že zajistit bezpečnost v podchodu bude mnohem složitější než by tomu bylo v případě přechodu. Lidé by se tak mohli bát tunel využívat. "Podchody jsou vždycky problematické. Jak urbanisticky, tak poté i v otázce bezpečnosti," upozorňuje starostka městské části Marie Kousalíková. I udržování čistoty je podle Prahy 6 složitější a dražší.

Magistrát: Bezpečnost především

Pražský magistrát budování přechodu přes rušnou křižovatku slíbil dejvické radnici již před rokem. Nyní ale své plány mění. Dražší variantu vysvětluje obavou o bezpečnost občanů. "Přechod je vždy levnější varianta, ale musíme mít na mysli bezpečnost nejen chodců, ale i motoristů, kteří tudy projíždějí," tvrdí mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Stejný názor má i firma Metrostav, která podchod, stejně jako celou Blanku, staví.

Obyvatelé pražské čtvrti tyto argumenty odmítají. Podle jejich šetření totiž křižovatka přechod dopravně unese. "Jestli budujeme ve městě tunely pro auta, tak argument, že taková stavba si vyžaduje další tunel pro chodce, je padlý na hlavu," prohlásila zástupkyně Prahy 6 Petra Kolínská.

(podle ČT24, reportáž Luďka Jíry)

Diskutujte o tomto tématu na facebooku Prahy 6

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024