Z Kladna do Prahy po Buštěhradské trase

Modernizovaná železniční trať z Prahy do Kladna se zastávkou na ruzyňském letišti povede zřejmě ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou stanicí Masarykovo nádraží.
Hlavní foto

Navrhuje to studie, kterou ministerstvo dopravy zadalo Dopravní fakultě ČVUT na podzim 2007. Praha 6 návrh akceptuje. Trať bude zřejmě hotova do roku 2013. Konečná podoba tratě bude známa v příštích dvou týdnech. „Výsledek studie Dopravní fakulty ČVUT, kterou připravovali experti na danou problematiku, budeme respektovat. Jsme rádi, že byla naše snaha na rychlé posunutí celé problematiky ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů, vyslyšena,“ říká starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Výsledky studie ČVUT schválili na svém jednání také radní městské části Praha 6. Radní akceptovali závěry posuzovatele variant, že nejvýhodnější se jeví trasa ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou železniční stanicí Masarykovo nádraží. K finální dohodě o vedení celé trasy a o podmínkách její realizace by mělo dojít na jednání zástupců ministerstva dopravy, Hlavního města Prahy, Městské části Prahy 6, Středočeského kraje, Dopravního podniku hlavního města Prahy a SŽDC.

Podobně se vyjadřuje také ministerstvo dopravy. Starosta Prahy 6 o výsledku studie již jednal po telefonu s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. A obě strany se shodly, že na dalším jednání s ostatními partnery doporučí pokračování přípravách navržené varianty Buštěhradské dráhy.

Z největší části v Praze povede trasa přes městskou část Praha 6. Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější.
„Podle plánovaných záměrů bude trať zasahovat do oblasti Městské části Prahy 6 z více než 80 procent své celkové délky na území Prahy. Proto jsem pro její výstavbu a vedení tratě požadoval, aby zajistila šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ říká Tomáš Chalupa.

Podle aktuální studie Dopravní fakulty ČVUT, jejíž závěry představitelé ministerstva dopravy a MČ Praha 6 potvrdili, tyto požadavky varianta Buštěhradské dráhy splňuje. Nadále se však bude jednat o délce a způsobu řešení povrchové i podpovrchové úpravy a počtu zastávek.

Související články

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024

Členové Rady městské části Praha 6, Rady obce Horoměřice a městské části Praha - Nebušice se sešli na společném jednání, aby řešili otázku dopravní situace a konkrétních dopravních opatření v ulici Horoměřická. Na závěr přijali společnou deklaraci, kde vyjádřili společnou snahu o urychlení řešení neuspokojivé dopravní situace v ulici Horoměřická.

Celý článek 18. 11. 2024