VIDEO: Ulice Patočkova a Myslbekova opět slouží řidičům

UVNITŘ ČLÁNKU - ZMĚNY V MHD OD 1. KVĚTNA 2013 A VIDEOREPORTÁŽ. Starostka městské části Praha 6 Marie Kousalíková dnes po druhé hodině odpoledne společně s pražským primátorem Bohuslavem Svobodou, místostarostou Prahy 6 René Pekárkem a ředitelem oblasti Čechy střed firmy EUROVIA, Janem Třískou otevřeli Patočkovu a Myslbekovu po letech stavebních úprav řidičům a MHD.

Hlavní foto

iDNES.cz: http://praha.idnes.cz/do-patockovy-se-vraci-tramvaje-dze-/praha-zpravy.aspx?c=A130430_181141_praha-zpravy_bur

Marie Kousalíková, starostka městské části Praha 6 při otevření řekla: "Před rokem a půl jsme dávali čestné občanství panu prezidentovi Václavu Havlovi a on tehdy o Blance říkal, že je to betonovém monstrum, gigantická stavba s něžným ženským jménem Blanka. Musím říct, že se to ujalo. Pan prezident Havel bohužel se nedožil tohoto okamžiku a možná, že teď už by trochu zmírnil svoje slova, protože je vidět, že ta Blanka se pomalu ale jistě chýlí ke konci a toto je zase jeden úsek, který pomůže občanům Prahy 6 a všichni občané se na to těší. Každý takovýto otevřený úsek pomůže té trpělivosti lidem trochu dodat. Za Prahu 6 děkuji Eurovii, která udělala tu práci, otevíráme krásně upravený úsek a myslím si, že Eurovia by tady nebyla, kdyby nebylo kasy Prahy a stále se na tento gigantická projekt nedávali peníze. Doufám, že ty peníze i nadále budou a budeme tady v roce 2014 stát a řekneme, to už není žádné betonové monstrum, ale stavba, která pomáhá občanům Prahy 6 i ostatním."

PŘEHLED ZMĚN MHD OD 1. 5. 2013 - ZDE: http://www.ropid.cz/mimoradnosti/tramvaje:-prasny-most-1,-2,-8,-12,-18,-20,-25,-56,-57,-143,-515__s187x1812.html

TISKOVÁ ZPRÁVA SPOLEČNOSTI EUROVIA:

Definitivní podobu včetně tramvajové trati už mají ulice Patočkova a Myslbekova a začnou tak od května sloužit řidičům i cestujícím MHD. Silniční a tramvajový provoz je navrácen do původního stavu z roku 2009. Zároveň je zcela vyloučena a odstraněna provizorní komunikace, která po dobu 3 let převáděla pěší a silniční provoz za vyloučení tramvaje kolem stavební jámy.

Stavba „Strahovský tunel 2. stavba č. 0065“ byla zahájena v dubnu roku 2009. Za dobu čtyř let se povedl postavit tunel o délce 500 m, který je situován v intravilánu města Prahy, pod velmi vytíženou komunikací ulice Patočkova. Stavba tunelu navazuje na své východní straně na tunelový komplex Blanka a na západní straně vyúsťuje mimoúrovňovou křižovatkou Malovanka s napojením na Strahovský tunel. Touto stavbou bude po zprovoznění tunelu v dubnu 2014 doplněn Městský okruh o svoji severozápadní část.

„Při výstavbě hloubeného tunelu jsme se potýkali s mnoha komplikacemi způsobenými především umístěním stavby v městské zástavbě, požadavkem na zachování provozu v dotčené oblasti a vyvolanou nutností přeložit veškeré dotčené inženýrské sítě tak, aby nebyly během výstavby omezeny dodávky žádných energií a informací,“ řekl ředitel oblasti Čechy střed stavební společnosti EUROVIA CS Jan Tříška.

Největším úkolem byl přesun téměř 500.000 m3 zeminy, z čehož bylo 300.000 m3 zeminy odtěženo při výkopech stavebních jam, ve kterých se budoval samotný tunel, na jehož výstavbu bylo použito 35.000 m3 betonu a 6.000 t konstrukční oceli. Dalších 180.000 m3 zeminy již bylo použito pro zpětné zásypy hloubených tunelů. Největší část z těchto objemů pak byla situována do 3. fáze stavby – úseku mezi ulicemi Myslbekova a Střešovická. Právě tato fáze je nyní u konce a zprovoznění ul. Patočkova je jejím závěrečným milníkem.

Do finální podoby parku, který vzniká v bývalé chatové oblasti mezi bastiony a ulicemi Patočkova a Myslbekova, bude uloženo ještě cca 20.000 m3 zeminy. Po vybudování obslužných komunikací a mlatových chodníků, vysázení zeleně a umístění odpočinkových laviček bude zásah do oblasti v první polovině 2014 dokončen.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024