V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.
Historická budova nádraží Bubeneč z roku 1850, která přestala sloužit železniční dopravě v roce 2014, prošla kompletní rekonstrukcí a byla přeměněna na moderní komunitní a kulturní centrum Stanice 6. Tento projekt, spojující citlivou obnovu s inovativním využitím, zachoval původní architektonický charakter stavby a zároveň přinesl nové funkce pro současné potřeby.
„Děkujeme všem, kteří poslali hlas a pomohli tento skvělý projekt dostat na stupně vítězů. Mám radost nejen z vítězství, ale hlavně z toho, že se do zchátralého a nevyužívaného objektu podařilo vrátit život a zároveň zachovat původní historické hodnoty," říká radní Jan Lacina.
Rekonstrukce Bubenečského nádraží zahrnovala důkladné opravy exteriéru i interiéru budovy. Fasády byly obnoveny s ohledem na jejich historickou hodnotu a vnitřní prostory byly adaptovány pro moderní využití. V budově se nyní nachází kavárna, bistro a multifunkční prostory určené pro kulturní, sportovní a volnočasové aktivity. Důraz byl kladen na vytvoření příjemného zázemí pro místní obyvatele i návštěvníky.
Projekt, jehož náklady dosáhly desítek milionů korun, byl financován a koordinován městskou částí Praha 6, která budovu získala od hlavního města Prahy. Kromě revitalizace budovy samotné došlo také k úpravě okolních veřejných prostor, které byly začleněny do komunitního života.
Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina je dlouhá přibližně 2,3 km a zahrnuje šest nových zastávek, včetně koncové smyčky Dědina, která poskytuje zázemí pro řidiče a novou měnírnu. Výstavba zahrnovala i ekologické prvky, jako je zatravnění kolejí a výsadba stromořadí. Trať byla navržena tak, aby zlepšila dostupnost rezidenčních oblastí a odlehčila dopravě na Evropské ulici.
Součástí projektu bylo rozšíření některých částí komunikací, například Vlastiny ulice, a vytvoření nových sdružených zastávek pro tramvaje a autobusy.