Praha 6 chce, aby na šestce jezdily nízkopodlažní tramvaje

Praha 6 žádá Dopravní podnik hlavního města Prahy, aby zařadil plánované nízkopodlažní a klimatizované tramvaje do vozovny ve Vokovicích. Dopisem, adresovaným vedení dopravního podniku, o to požádal Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní Prahy 6 pro dopravu.

Hlavní foto

Praha 6 má ze všech městských částí v Praze druhý nejvyšší podíl obyvatel nad 65 let věku (21,6 %). „Seniorům a lidem, kteří se ze zdravotních důvodů obtížně pohybují, by rozšíření nízkopodlažních tramvajových spojů hodně pomohlo. Ať už při cestování za lékařem nebo na nákup, což je pro mnoho z nás rutinní záležitost, pro naše starší spoluobčany však nikoliv,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu, a doplňuje: „Šestka je rovněž místem k životu pro řadu mladých rodin. Maminky s kočárkem či s malými dětmi si při cestách hromadnou dopravou jistě zaslouží dostatečný komfort, který moderní nízkopodlažní tramvaje dokáží poskytnout.“

Radní Hrubeš se proto obrátil dopisem na vedení pražského dopravního podniku, konkrétně na generálního ředitele Petra Witowského a technického ředitele pro povrchovou dopravu Jana Šurovského. Druhému jmenovanému předal dopis osobně. S ohledem na záměr dopravního podniku nakoupit nové nízkopodlažní a klimatizované tramvaje radní Hrubeš žádá, aby tyto nejmodernější vozy byly zařazeny do vokovické vozovny a dopravně tak pokryly Prahu 6.  

V současné době některé linky tramvaje, které projíždějí Prahou 6, postrádají od dopravního podniku garanci většinového nasazení nízkopodlažních spojů. Například na lince 26 jezdí v odpolední špičce méně než polovina spojů garantovaně nízkopodlažních a na lince 22 totéž platí po celý pracovní den. „Rádi bychom dosáhli toho, aby nízkopodlažní tramvaje obsluhovaly Prahu 6 častěji, měly dostatečné vybavení, byly klimatizované a čisté. Z celkem 93 tramvajových vozů ve vokovické vozovně je pouze patnáct vybaveno klimatizací, to by se mělo změnit,“ sděluje radní Hrubeš.  

Navýšení počtu nízkopodlažních spojů je podle radního žádoucí i vzhledem k novým tramvajovým tratím. V současnosti probíhá stavba nového tramvajového spojení mezi Divokou Šárkou a sídlištěm Dědina, ve fázi plánování je tramvajová trať Nádraží Podbaba – Suchdol a Praha 6 také po hlavním městě dlouhodobě požaduje vybudovat trasu tramvaje z Malovanky na Strahov. „Praha 6 dlouhodobě podporuje rozvoj tramvajové dopravy. Ale společně s novými tratěmi je potřeba řešit i nové vozy. Nové tratě si totiž vyžádají vypravení většího množství tramvají a nemělo by se stát, že nasazené tramvajové soupravy zhorší komfort cestování městskou dopravou. Například, že místo klimatizovaných a nízkopodlažních autobusů budou cestujících jezdit zastaralými tramvajemi, které vycházejí z koncepce vozidel šedesátých let minulého století,“ uzavírá radní Hrubeš.

Související články

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024

Členové Rady městské části Praha 6, Rady obce Horoměřice a městské části Praha - Nebušice se sešli na společném jednání, aby řešili otázku dopravní situace a konkrétních dopravních opatření v ulici Horoměřická. Na závěr přijali společnou deklaraci, kde vyjádřili společnou snahu o urychlení řešení neuspokojivé dopravní situace v ulici Horoměřická.

Celý článek 18. 11. 2024