Parkovací zóny hlavní město slibuje na přelomu srpna a září 2014

Praha, 8. 1. 2014 – Pět let čekání Prahy 6 na zóny placeného státní je u konce. Hlavní město Praha dnes představilo novou koncepci zavádění zón a počítá se s tím, že Praha 6 bude v první pilotní fázi a zóny by měly začít v Praze 6 platit od druhé poloviny roku 2014. Bez zón hrozí dopravě v klidu v Praze 6 po otevření tunelu Blanka a metra A do Motola kolaps.

Hlavní foto

 OFICIÁLNÍ PREZENTACE HL. M. PRAHY - KE STAŽENÍ A ČTENÍ - ZDE!

„Po jednání s náměstkem primátora Jiřím Nouzou byly připomínky Prahy 6 zohledněny, a rozhodnutí města proto vítáme. Jsme připraveni okamžitě začít aktualizovat náš projekt zón dle požadavků města a uděláme vše pro to, aby zóny byly na přelomu srpna a září 2014 zavedeny,“ řekl Jan Záruba, místostarosta Prahy 6 pro oblast dopravy.

Projekt zón placeného stání schválilo zastupitelstvo Prahy 6 už v prosinci 2008. Od té doby ale Praha 6 na jejich zavedení stále čekala. Doprava v klidu na Praze 6 v letošním roce je bez zón placeného stání pro vedení Prahy 6 naprosto nemyslitelná, stejně jako pro její občany. Radnice udělá maximum proto, aby zóny byly zavedeny.

Šestka by bez zón placeného stání byla jedním velkým parkovištěm, kam své automobilyodkládají řidiči přijíždějící ze středních Čech nebo z ostatních městských částí – Praha 1, Praha 7 – kde za parkování musejí platit a na Praze 6 by parkovali zdarma a na úkor místních občanů. 

Z průzkumu společnosti PPM Factum pořádaného v roce 2013 vyplývá, že přesně 57 % obyvatel Prahy 6 – tedy nadpoloviční většina – si přeje zavedení parkovacích zón v šesté městské části. Až 73 % obyvatel uvádí, že nejvíce potřeba jsou „modré“ a „smíšené“ zóny, nejméně potřebné jsou zelené zóny krátkodobého stání. Alarmující je přitom zjištění, že v žádné části Prahy 6 není současný systém parkování bez zón vnímán pozitivně a problémy s parkováním hlásí 83 % obyvatel.

ČTĚTE DÁLE:

ČTK - Pilotní projekt nových parkovacích zón začne na konci léta

Deník Metro - Praha představila nové parkovací zóny. Řidiči zaparkují v květinkových oblastech

Fotografie: praha.eu

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024