Otevření informačního střediska prodloužení linky metra A

Včera bylo slavnostně otevřeno informační centrum k výstavbě prodloužení linky metra A. Informace budou občanům podávat technici s rozsáhlými vědomostmi o prodloužení trasy metra A. Po předchozí domluvě je možno sjednat i skupinové návštěvy s odborným výkladem.

Hlavní foto

Nově otevřené informační centrum se nachází v ulici K Lánu 2 na Praze 6. Pro veřejnost bude otevřeno každé pondělí až čtvrtek od 14 do 18 hodin počínaje dnem 24. května 2010.

Slavnostním přestřihnutím pásky proběhlo otevření informačního centra, a to za účasti primátora hl. m. Prahy Pavla Béma, radního pro dopravu Radovana Šteinera, předsedy představenstva Dopravního podniku Davida Vodrážky a starosty MČ Praha 6 Tomáše Chalupy.

„Věřím, že informační centrum významně přispěje k přípravě stavby prodloužení metra A. Občané tak mohou být objektivně informováni o situaci při její realizaci. V centru si mohou nejen prohlédnout dokumenty ke stavbě, letecké snímky pozemků, mapy, ale jejich dotazy budou také zodpovězeny odborníky," řekl primátor Pavel Bém.

„Otevření informačního centra k prodloužení linky metra A je opodstatněné. I vzhledem k tomu, že stavební činnost v této oblasti bude narůstat. Nejen občané Prahy 6, ale celá veřejnost musí mít přehled a možnost kontrolovat, jak výstavba metra vzniká a jak se dotkne jejich každodenního života," řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

"Prodloužení metra trasy A, ale i výstavba tunelového komplexu Blanka zasahuje do života celé Prahy. Nepochybně pak významným způsobem občanům Prahy 6. Radnice Prahy 6, která ačkoliv není za výstavbu odpovědná, snaží se ztížené podmínky řešit a vytvářet informační podporu všem obyvatelům žijícím nejen u jednotlivých stavenišť, ale i na okolních místech. Zřízení informačního centra je jedním z kroků pro informační podporu občanů, ale i třeba existence rubriky Ze Stavebního deníku na webových stránkách Prahy 6," doplnil starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa. 

Nová trasa linky metra A

Nové stanice metra prodlouží současnou délku linky A o čtyři stanice, celkově o šest kilometrů. Tento úsek bude zprovozněn v roce 2014 a hlavní město Praha přijde na 18,7 miliardy korun. Evropská unie na výstavbu přispěje osmi miliardami korun. Nově vzniklé stanice na trase A budou Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Prodloužení podzemní dráhy zlepší dopravní dostupnost Fakultní nemocnice v Motole a nemocnice Na Homolce. Prodloužení trasy A také ulehčí Vítěznému náměstí., které je dnes velkou křižovatkou, a to nejen od autobusové dopravy, ale zlepší se i dopravní obsluha severozápadní části města.

Prodloužená linka metra A obslouží 90 tisíc Pražanů a v návaznosti na příměstskou dopravu až 180 tisíc lidí, kteří cestují do Prahy za prací denně. V současné době metro disponuje 57 stanicemi metra a přepraví více než milion cestujících za den.

(podle www.praha-mesto.cz)

Videoreportáž z otevření ZDE

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024