Ranvej byla uzavřena kvůli pokládce protiskluzové vrstvy, která která má zvýšit bezpečnost při přistání a startech letadel, a veškerý provoz na letišti byl přesunut na vedlejší dráhu.
Úprava přišla Letiště Praha na 57 milionů korun. Protiskluzová úprava z čedičového kameniva a pojiva na bázi epoxidových pryskyřic zvyšuje brzdné účinky povrchu dráhy a tím přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu letadel zejména za silného deště a v zimním období.
Během srpnové uzavírky se stihly i práce, které Letiště Praha provádí v rámci podzimní pravidelné údržby. Díky tomu odpadne tradiční podzimní výluka na hlavní dráze.
Záložní dráhu přes Bílou Horu a Řepy, která se jinak otevírá pro letadla i v případě silného bočního větru, loni použilo jen osm procent letů, v opačném směru téměř sedm procent. Definitivním řešením, které lidem uleví od hluku, bude až výstavba další dráhy, naplánovaná na rok 2013.
Provoz na ruzyňském letišti se každoročně zvyšuje. Za letošní pololetí počet vzletů a přistání letadel stoupl o šest procent na téměř 84.000, počet cestujících vzrostl o devět procent na rekordních 5,58 milionu. Nyní poskytuje Letiště Praha odbavování letadel a zajišťování bezpečnosti letecké dopravy více než 50 leteckým společnostem spojujícím Prahu přímou linkou se 120 destinacemi po celém světě a šesti nákladovým dopravcům.