Magistrát pomůže Praze 6 s realizací dopravních projektů

Mezi hlavní témata diskuse patřila opatření po otevření tunelu Blanka, železnice na letiště, řešení parkování, nové tramvajové tratě a cyklistická doprava. Prazskenovinky.cz informoval Magistrát města Prahy.

Hlavní foto

„Diskutovali jsme celou řadu témat. Považuji za důležité, že jsme mohli sjednotit postoje městské části, magistrátu i organizací, které budou případná opatření realizovat. Na Praze 6 je totiž v plánu řada projektů, na kterých se bude magistrát podílet. Příkladem je plánované železniční spojení na letiště, kde jednoznačně podporuji usnesení vedení městské části, která požaduje zahloubení. V případě, že by stát nebyl ochoten tuto variantu financovat, jsem připraven prosazovat, aby finančně přispělo hlavní město,“ řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.
Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář spolu s radním pro životní prostředí Antonínem Nechvátalem přednesli své požadavky v oblasti dopravy a navazujících opatření. Mezi ně patří například environmentální monitoring měření emisí v okolí vjezdů do tunelu Blanka, vybavení Patočkovy ulice tzv. tichým asfaltem, optimalizace komunikací v okolí Malovanky, dodělání přístřešků tramvajových stanic v Bělohorské ulici či vyřešení problému přetíženosti Ladronky, kde se koná nadměrný počet sportovních a kulturních akcí. Zástupci vedení městské části dostali na své požadavky vesměs kladnou odezvu. Intenzivně se řeší rovněž problém parkování. Přetížení lokalit zejména v okolí stanic metra by mělo být vyřešení zavedením parkovacích zón, jedná se rovněž o vybudování P+R parkovišť například u OC Šestka. Odtamtud by následně měla fungovat kyvadlová doprava k metru.
„Jsem rád, že tato schůzka proběhla, navíc v tak reprezentativním složení. Prahu 6 totiž v oblasti dopravy čekají velké změny. Obáváme se dopadů po spuštění Blanky zejména v oblasti Podbaby, ulice Jugoslávských partyzánů, ale rovněž Patočkovy ulice a okolí. Přivítali bychom například rozšíření Karlovarské. Řešíme ale i další věci, jako je Ladronka. Rádi bychom část projektů přesunuli na Džbán,“ uvedl starosta Kolář. Podle náměstka Dolínka by některé akce mohly být přesunuty na Letenskou pláň, na čemž se Dolínek již předběžně dohodl s vedením Prahy 7.
Významným bodem jednání byly rovněž změny v MHD. Ze schůzky vyplynula shoda na vybudování tramvajové tratě na sídliště Dědina, řešit se ještě bude finální trasa. Vedení Prahy 6 rovněž souhlasí s pokračováním projektové přípravy nové tramvajové tratě do Suchdola. Na schůzce rovněž zazněl příslib nového ředitele ROPID Petra Tomčíka, že plánované změny organizace veřejné dopravy budou detailně diskutovány s vedením městské části. Bude se řešit například možné zřízení dalších preferenčních pruhů, ale rovněž návaznost a vedení spojů. Bez reakce nezůstanou ani stížnosti obyvatel na nepohodlné přestupování v oblasti Vypichu. TSK připraví projekt možného řešení. Stejná organizace dostala za úkol připravit rovněž projekt lávky přes Horoměřickou ulici, která by umožnila snadné propojení Hanspaulky a Červeného vrchu.
V blízké budoucnosti musí padnout také rozhodnutí o finální podobě řešení okolí opravené Ústřední čistírny odpadních vod. Dolínek s radním Nechvátalem společně odmítají návrhy, aby zde vzniklo parkoviště. Oba radní spolu budou řešit rovněž lokalitu Hanspaulky. Magistrát chce zajistit vybudování Centrálního parku Hanspaulka pod Šáreckou ulicí a následně převzít park pod správu. Praha 6 chce v letošním roce realizovat evropskou dotací zajištěné uzavření ulice Turkovské a propojení růžového sadu s horní částí parku pod zámečkem Hanspaulka.

www.prvnizpravy.cz

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024