I přes změny v termínech dojde ke zprovoznění tunelu Blanka v roce 2014

Magistrát hl. m. Prahy oddálil termín dokončení stavby úseku Městského okruhu vedoucího územím městských částí Praha 6, 7 a 8. Radnice šestého městského obvodu i přes posun tohoto termínu nadále trvá na tom, aby samotný tunel Blanka byl zprovozněn podle původního plánu, tedy v roce 2014.

Pražský magistrát v uplynulých dnech změnil nejzazší termín dokončení části staveb probíhajících na Městském okruhu v úseku Myslbekova – Pelc – Tyrolka na konec roku 2016. „Všechny změny týkající se postupu prací souvisejících ať už se samotnou výstavbou tunelu Blanka, komplexem na něj navazujících komunikací či úpravou jejich okolí bedlivě a s napětím sledují téměř všichni obyvatelé naší městské části,“ říká starostka MČ Praha 6 Marie Kousalíková a poznamenává: „Rozhodnutí hlavního města, které vlastně oddaluje vyhlídku našich obyvatel na lepší životní prostředí, nás opravdu moc nepotěšilo.“ Představitelé pražského magistrátu však radnici i občany Prahy 6 ubezpečují, že na termínu zprovoznění samotného tunelu Blanka v roce 2014 se tímto krokem nic nemění. „Změna termínu dokončení některých navazujících staveb je způsobena zejména postupným přidělováním finančních prostředků na jednotlivé roky výstavby. Posunutý termín jejich realizace se však nedotkne otevření tunelu,“ vysvětluje zdůvodnění magistrátních úředníků zástupce starostky René Pekárek a doplňuje, že navazujícími stavbami je myšlena zejména výstavba parkovišť, opravy bastionů a v neposlední řadě dokončování zeleně. „Budeme trvat na tom, aby představitelé hlavního města dodrželi svůj slib a tunel byl otevřen v roce 2014, protože jakékoliv další oddalování jeho dokončení by vnímali obyvatelé všech zasažených městských částí velmi negativně,“ dodává starostka Marie Kousalíková.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024