Hradčanská bude od 1. února bez napojení na tramvaje

Provoz tramvají bude přerušen od Sparty přes Hradčanskou až do zastávek Prašný most a Chotkovy sady. Důvodem je podle Evy Dydové z oddělení komunikace pražského dopravního podniku pokračující výstavba městského okruhu a tunelu Blanka.
Hlavní foto

Dosud tramvaje nejezdily jen mezi Spartou a Hradčanskou. Výluka potrvá zhruba do začátku července.

Linky 1 a 56 v úseku Strossmayerovo náměstí - Vozovna Střešovice a linky 8 a 51 v úseku Dlouhá třída - Prašný most budou odkloněny přes zastávky Čechův most - Malostranská - Královský letohrádek a Pražský hrad. Přes zastávku Pražský hrad pojedou i tramvaje číslo 18, 20 a 57.

Pro spoje 1, 8, 12, 51 a 56 bude na nábřeží Edvarda Beneše poblíž Úřadu vlády zřízena v obou směrech zastávka Malostranská. Na lince 20 zřídí dopravní podnik mezi zastávkami Lotyšská a Podbaba novou zastávku Zelená, aby umožnil cestujícím přestup na autobus číslo 131.

Náhradní autobusovou dopravu v úseku Vozovna Střešovice - Letenské náměstí zajistí linky X1 a X56, přičemž X56 bude končit až na Strossmayerově náměstí. Kvůli stavebním pracím budou moci cestující ze stanice metra Hradčanská vystupovat pouze východem k zastávce náhradní autobusové dopravy a k přechodu železniční trati. Ostatní vstupy a výstupy budou uzavřeny.

Výluka se dotkne i některých autobusů. Spoje 108, 143, 149, 174, 180, 216 a 217 budou zastavovat nově v tramvajových zastávkách Vozovna Střešovice a Prašný most. Na linkách 143 a 149 bude ve směru do centra nová zastávka Hládkov.

Pokračovat budou i některé výluky, které začaly loni v létě. Spoje 25 a 26 zůstanou i nadále ve směru od Strossmayerova náměstí ukončeny v obratišti Sparta a linka 5 zůstane odkloněna přes zastávky Bílá labuť a Těšnov. V provozu bude stále i zvláštní linka 36 z Divoké Šárky přes Dejvickou, Prašný most, Vozovnu Střešovice do zastávky Vypich. Tramvaj číslo 15 je dočasně zrušena. Autobusy 108, 174 a 216 od Vozovny Střešovice končí i nadále v obratišti Dejvická a staví v zastávce Kafkova.

(zdroj: ČTK a Dopravní podnik hl.m.Praha)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024