Středočeský radní Borecký se plete. Praha 6 podporuje dostavbu Pražského silničního okruhu, modernizaci tratě Praha – Kladno, i tramvaj do Velkých Přílep – ač o ní nikdy neslyšela

Vedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové dopravy přijíždějící ze Středočeského kraje.

Hlavní foto

„Mrzí nás, že vedení Středočeského kraje nesouhlasí s preferováním veřejné hromadné dopravy. V tomto ohledu jsou osvícenější starostové středočeských obcí kolem Prahy 6, čehož si vážíme. Z jednání se starosty také vyplynulo, že jsou nešťastní, jak Středočeský kraj nedostatečně investuje do komunikací v kraji a na provoz PID,“ komentuje reakci vedení Středočeského kraje radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš.Radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký ve svém prohlášení obviňuje Prahu 6, že „desítky let blokuje výstavbu moderní rychlodráhy na Kladno nebo že oponuje záměru Středočeského kraje stavět tramvajovou trať na Velké Přílepy.“

Radní Ondřej Matěj Hrubeš k tomuto sděluje: „Je to nesmysl. Praha 6 podporuje výstavbu modernizace trati Praha – Kladno dlouhodobě a kontinuálně. Za blokování nelze považovat ani to, že v rámci přípravy projektu probíhá participace s veřejností. Pomáháme tím Správě železnic získávat zpětnou vazbu a podněty, které jsou často akceptovány, zapracovávány a posouvají projekt dopředu.“

V případě oponování tramvajové trati na Velké Přílepy jsme zaskočeni, že takový projekt existuje a nebyli jsme s ním seznámeni. „O takovém projektu jsme v Praze 6 ještě neslyšeli, a překvapivě o něm neslyšela ani starostka Velkých Přílep. Ale na základě telefonátu s paní starostkou, jak Praha 6, tak Velké Přílepy jsou pro tramvajové propojení. Budeme oba rádi, když nás s „tajemným“ projektem Středočeský kraj seznámí,“ dodává radní. 

Praha 6 dlouhodobě podporuje jak modernizaci železniční tratě Praha – Kladno, tak dostavbu silničního okruhu kolem Prahy, což kontinuálně dokazují veřejně dohledatelná programová prohlášení rady městské části, usnesení zastupitelstev i rady. V případě dostavby Pražského okruhu Praha 6 vždy stála na straně malých obcí, které dostavbu okruhu požadují, a sehrávala roli moderátora v reakci na nesmyslné podmínky MČ Suchdol. Nedostavěná severozápadní část Pražského okruhu je podle Prahy 6 klíčovým prvkem k řešení eskalujícího dopravního problému a zaslouží si ze strany státu naprostou prioritu.

Ze strany Středočeského kraje pak Praha 6 postrádá jakékoliv aktivity, které by městským částem a obcím na hranici se severozápadní částí středních Čech a Prahy pomohly. „Budeme tlačit na stavby P+R parkovišť na Dlouhé míli, v Suchdole a v Horoměřicích,“ doplňuje Hrubeš.

Fotogalerie

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024