Společné jednání rad městských částí

Před zavedením zón placeného stání se chce šestá pražská městská část poučit ze zkušeností prvního obvodu. Shodli se na tom radní obou částí na dnešním společném jednání.
Hlavní foto

Zatímco Praha 1 zavedla placené stání od začátku listopadu, Praha 6 o zavedení teprve uvažuje. Nechceme řešit chyby za pochodu až poté, co budou zóny v provozu, řekl na tiskové konferenci po jednání starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Starosta Prahy 1 Petr Hejma dnes přiznal, že po zprovoznění placeného stání řešili hodně "dětských nemocí". Šestému obvodu proto radnice nabídne své zkušenosti i samotné úředníky, kteří se placeným stáním v Praze 1 zabývali.
"Chceme se z chyb poučit. Některé zkušenosti jsou transformovatelné i na naši městskou část," uvedl Chalupa.

Praha 6 se sice obává zavedení zón v sousední Praze 7, se zpoplatněním stání na svém území ale nespěchá. Chce nejprve spočítat skutečný deficit parkovacích míst.
"I kdybychom zabránili parkovat na našem území všem ´nešestkovým´ občanům, jen v centrální části nám chybí 1000 míst. A nemáme ani volnou plochu, abychom postavili parkovací dům," poznamenal Chalupa.
Podle Chalupy nemá až na výjimky šestá část problémy s parkováním ve vilových čtvrtích ve Střešovicích nebo na Hanspaulce. Mnohem horší už je to s parkováním na sídlištích Petřiny nebo Červený Vrch a v ulicích kolem Vítězného náměstí. Kritická je situace v oblasti Hradčanská - Dejvická, kterou přes den způsobují lidé přijíždějící za prací z Kladna a okolí. Zavedení parkovacích zón by ale podle starosty tuto situaci nevyřešilo.

Společně chtějí radnice obou částí postupovat také při poskytování sociálních služeb seniorům a zdravotně postiženým občanům, při prosazování výstavby hospice na území Prahy, v problematice bezdomovectví nebo v plánovaném projektu mýtného. Vedení Prahy 1 a 6 chce v budoucnu společně řešit rovněž dopady deregulace nájemného.

(převzato z ČTK, autor: Š. Dvořáková)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024