Šestka s ČVUT založili novou tradici – Projektový den

Historicky první Projektový den vznikl díky spolupráci ČVUT, Místního akčního plánu Praha 6 (MAP 6) a městské části Praha 6. Zhruba 500 žáků ze základních škol Prahy 6 tak mělo možnost navštívit 7 fakult a na vlastní kůži zažít to nejzajímavější, co studentům nabízejí. Měli tak možnost vidět například eFormuli či navštívit největší vodohalu a vysokonapěťovou halu.

Hlavní foto

Cílem projektu, do kterého se zapojili žáci z 18 základních škol, je ukázat zajímavosti technických oborů a podnítit zájem o technické vzdělávání.
„Jsem rád, že se podařilo tento Projektový den zorganizovat a umožnit tak žákům základních škol poznat na vlastní kůži, že to, co se nyní učí například v matematice nebo ve fyzice, je předpokladem pro to, aby mohli v budoucnu studovat obor, který by je bavil. Třeba to bude některý z oborů, který nabízí právě naše univerzita. Pevně věřím, že z tohoto setkávání se stane tradice, abychom se na začátku roku sešli před tím, než se žáci budou rozhodovat, kam budou pokračovat po základní škole, a doufám, že se tady za pár let s některými z vás opět potkám,“ říká rektor ČVUT Vojtěch Petráček.

Do projektu se zapojily fakulty: strojní, architektura, elektrotechnická, stavební, jaderná a fyzikálně inženýrská, dopravní, biomedicínského inženýrství a Masarykův ústav vyšších studií.
„Uvědomuji si, že jakákoli změna je stres. A před řadou z přítomných žáků jsou přijímací zkoušky na střední školy. O to více jsem ráda, že právě dnes mají možnost zjistit, proč ten stres stojí za to absolvovat a proč je dobré do toho dát všechno. A po čtyřech letech na střední škole bude třeba řada z přítomných pokračovat právě na některý z technických oborů. Byla bych ráda, aby se děti podívaly, co ČVUT nabízí. Je to totiž univerzita, ze které když vyjdou, tak už mají jasnou představu o tom, co budou v životě dělat. Přála bych jim, aby se třeba v rámci Projektového dne už pro něco nadchly a šly si pevně za svým cílem,“ říká místostarostka městské části Praha 6 Mariana Čapková.

Žáci byli během programu rozděleni do menších skupin a měli příležitost si vyzkoušet v rámci jednotlivých fakult různé aktivity. Prohlédli si budovy, seznámili se s vyučujícími i studenty a s tím, co by v rámci studia měli možnost získat.

Seznámili se například se světem architektury, krajinářské architektury a designu, s tím, jak jednotlivé nápady dostávají 3D podobu, seznámili se s experimenty s vodou v největší „vodohale“. Navštívili dílnu studentského týmu eForce, jehož členové a členky vyvíjejí autonomní elektroformuli a závodí s ní na evropských tratích,  studentský univerzitní tým CTU Space Research, zabývající se kosmickými technologiemi a stavěním raket.
Měli také možnost si vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla, jak se řídí letový provoz nebo jaké to je být řidičem kamionu.

Místní akční plán Praha 6 (MAP 6) je spolufinancován z programu J.A. Komenský MŠMT a Evropské unie.

Fotogalerie

Související články

3. ročník soutěže o Zlatou vařečku Prahy 6 přilákal k porovnávání dovedností kuchařky a kuchaře z dvaceti převážně mateřských, ale i základních škol Prahy 6. Sešli se v základní škole Dědina, aby své výrobky nechali posoudit odbornou porotou i malými strávníky z kroužku vaření.

Celý článek 29. 11. 2024

Výročí 35 let od Sametové revoluce si připomenuli žáci břevnovských základních škol Marjánka a Pod Marjánkou společným průvodem a happeningem na školním hřišti. Na chvíli se tak vžili do rolí demonstrantů protestujících proti komunismu. Součástí akce je výstava žáků na téma demokracie a svoboda na plotech škol.

Celý článek 18. 11. 2024