Radní pro dopravu Prahy 6 a Středočeského kraje diskutovali otázky zlepšení dopravní situace

Hlavním bodem jednání bylo seznámení se s projektem tramvajové tratě do Velkých Přílep, ale radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš a radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký diskutovali i další opatření, která by oboustranně pomohla zlepšit dopravu mezi Prahou a Středočeským krajem.

Hlavní foto

Radní Borecký představil radnímu Hrubešovi předběžnou studii na tři tramvajové tratě do Středočeského kraje, které by navazovaly na trať z Podbaby, resp. Suchdola. „Vybudování infrastruktury pro kolejovou dopravu - tramvaje - považuji za v podstatě jedinou rozumnou cestu, jak dopravit velké množství lidí směřujících z obcí sousedících s Prahou 6 do Prahy a zpět,” říká středočeský radní Petr Borecký. Studie má být hotova do konce letošního roku a následně bude představena starostům a občanům. „Velice mile mě překvapil rozsah zkoumaného rozvoje tramvajových tratí na Přílepsko a Horoměřicko. Oblast je z pohledu veřejné dopravy odkázána jen na autobusy, tudíž komfortnější tramvajová doprava by dokázala přilákat do MHD ještě více cestujících pro propojení Prahy a Středočeského kraje,” říká šestkový radní Ondřej Matěj Hrubeš.
Radní dále debatovali o BUS pruzích a preferenci veřejné dopravy. Shodli se, že pokud má být veřejná doprava atraktivní, musí jezdit často, rychle a spolehlivě. Kromě BUS pruhů na hlavních komunikacích zmínil středočeský radní Borecký i návrh na nástup všemi dveřmi do příměstských autobusů. „Nástup do autobusů všemi dveřmi výrazně zrychlí odbavení cestujících na zastávkách hromadné dopravy a pomůže řešit permanentní problémy s jejich zpožďováním v ranních a odpoledních špičkách. O komfortu pro cestující nemluvě,” říká radní Borecký. Proto se oba dohodli svolat společné jednání s magistrátem a Ropid na téma zavedení nástupu všemi dveřmi. „Když vidím každý den na Dejvické a Bořislavce, jak pomalu probíhá nástup cestujících do linek 3xx, jak stojí cestující až potupné fronty k předním dveřím, tak odstranění této bariéry by zajisté autobusy značně zrychlilo a jejich provoz by byl efektivnější a přátelštější k cestujícím,” uzavírá radní Hrubeš.



Fotogalerie

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024