Radní pro dopravu Prahy 6 a Středočeského kraje diskutovali otázky zlepšení dopravní situace

Hlavním bodem jednání bylo seznámení se s projektem tramvajové tratě do Velkých Přílep, ale radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš a radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký diskutovali i další opatření, která by oboustranně pomohla zlepšit dopravu mezi Prahou a Středočeským krajem.

Hlavní foto

Radní Borecký představil radnímu Hrubešovi předběžnou studii na tři tramvajové tratě do Středočeského kraje, které by navazovaly na trať z Podbaby, resp. Suchdola. „Vybudování infrastruktury pro kolejovou dopravu - tramvaje - považuji za v podstatě jedinou rozumnou cestu, jak dopravit velké množství lidí směřujících z obcí sousedících s Prahou 6 do Prahy a zpět,” říká středočeský radní Petr Borecký. Studie má být hotova do konce letošního roku a následně bude představena starostům a občanům. „Velice mile mě překvapil rozsah zkoumaného rozvoje tramvajových tratí na Přílepsko a Horoměřicko. Oblast je z pohledu veřejné dopravy odkázána jen na autobusy, tudíž komfortnější tramvajová doprava by dokázala přilákat do MHD ještě více cestujících pro propojení Prahy a Středočeského kraje,” říká šestkový radní Ondřej Matěj Hrubeš.
Radní dále debatovali o BUS pruzích a preferenci veřejné dopravy. Shodli se, že pokud má být veřejná doprava atraktivní, musí jezdit často, rychle a spolehlivě. Kromě BUS pruhů na hlavních komunikacích zmínil středočeský radní Borecký i návrh na nástup všemi dveřmi do příměstských autobusů. „Nástup do autobusů všemi dveřmi výrazně zrychlí odbavení cestujících na zastávkách hromadné dopravy a pomůže řešit permanentní problémy s jejich zpožďováním v ranních a odpoledních špičkách. O komfortu pro cestující nemluvě,” říká radní Borecký. Proto se oba dohodli svolat společné jednání s magistrátem a Ropid na téma zavedení nástupu všemi dveřmi. „Když vidím každý den na Dejvické a Bořislavce, jak pomalu probíhá nástup cestujících do linek 3xx, jak stojí cestující až potupné fronty k předním dveřím, tak odstranění této bariéry by zajisté autobusy značně zrychlilo a jejich provoz by byl efektivnější a přátelštější k cestujícím,” uzavírá radní Hrubeš.



Fotogalerie

Související články

Od 1. ledna 2026 vstoupí v platnost zásadní úpravy pravidel pro parkování v zónách placeného stání (ZPS). Tyto změny se dotknou režimu parkování jak nízkoemisních vozidel (s registrační značkou EL), tak i vozidel bezemisních (elektrická a vodíková). Nově budou mít slevu na dlouhodobé i krátkodobé (návštěvnické) parkování pouze vozidla s výlučně elektrickým a vodíkovým pohonem, hybridních vozidel se již výhody týkat nebudou.

Celý článek 2. 12. 2025