Projekt MAP pomůže pedagogům lépe učit

Co potřebují šestkoví učitelé, aby lépe učili? To bylo cílem projektu Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 6 – III. Ten probíhal od loňského května a končí 30. listopadu. S jeho výsledky seznámili zástupci radnice a projektu novináře.

Hlavní foto

Oproti předchozím projektům byl MAP III zaměřený na plánování dalšího vzdělávání pedagogů, kteří diskutovali, jak učit lépe, jak dětem zpestřit výuku, a především jak jim nabídnout znalosti, které vyžaduje současná doba.

„Z diskusí vyšlo, že témat ke zlepšení je mnoho, mezi nimi smysluplné využívání informačních technologií, virtuální realita a umělá inteligence. Pokud je učitelé zvládnou a zapojí do výuky, ta se stane pro děti mnohem atraktivnější, zajímavější a účinnější,“ vysvětluje Jana Matoušová, koordinátorka projektu v Praze 6. Díky virtuální realitě se například děti při výuce zeměpisu nemusejí spoléhat jen na mapy, ale ocitnou se přímo ve městech a na různých kontinentech. Zároveň to pro ně bude příležitost prověřit si své jazykové znalosti, poznávat architekturu. Umělá inteligence pomůže zasadit události odehrávající se v místě do historického kontextu. Žáci se pak musí naučit, jak poznat, že texty, s nimiž pracují, jsou pravdivé.

Do projektu se zapojilo celkem 55 škol, tedy téměř všechny mateřské, základní a základní umělecké školy, a to nejen ze šestky, ale celého správního obvodu Prahy 6, tedy i Suchdola, Lysolají a Nebušic, mohly mezi sebou sdílet zkušenosti. Nabídka různých programů a výukových projektů je nyní opravdu široká, proto určitě školám pomáhá, když si mohou mezi sebou říci, jaké s nimi mají zkušenosti, které používají rády a doporučily by je i ostatním, a kterým je lepší se vyhnout,“ říká k projektu místostarostka Mariana Čapková.

Nejen umělá inteligence by ale měla zlepšit výuku ve školách – z diskuse učitelů vyplynulo, že je třeba se zaměřit na matematickou, čtenářskou, ale i finanční gramotnost. Nadaní žáci by se mohli více rozvíjet díky spolupráci s vysokými školami, naopak učitelé by měli lépe umět komunikovat a začadit do kolektivu děti například s jiným mateřským jazykem než češtinou nebo poruchami učení. Jak tyto výzvy zvládnout a učit lépe by si měli pedagogové osvojit v navazujícím období.

Program Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 6 – III je spolufinancován Evropskou unií.

Bulletin - listopad 2023.pdf

Fotogalerie

Související články

3. ročník soutěže o Zlatou vařečku Prahy 6 přilákal k porovnávání dovedností kuchařky a kuchaře z dvaceti převážně mateřských, ale i základních škol Prahy 6. Sešli se v základní škole Dědina, aby své výrobky nechali posoudit odbornou porotou i malými strávníky z kroužku vaření.

Celý článek 29. 11. 2024

Výročí 35 let od Sametové revoluce si připomenuli žáci břevnovských základních škol Marjánka a Pod Marjánkou společným průvodem a happeningem na školním hřišti. Na chvíli se tak vžili do rolí demonstrantů protestujících proti komunismu. Součástí akce je výstava žáků na téma demokracie a svoboda na plotech škol.

Celý článek 18. 11. 2024