Právě v centrální části Dejvic, Bubenče a Hradčan je prý situace s parkováním nejhorší. V ulicích je asi 8800 stání, přes den tam ale parkuje 9000 vozidel. V noci podle informací ze zastupitelstva místa stačí, když v ulicích stojí asi 7000 automobilů.
Podle představ radnice by polovina kapacity zón byla určena pro místní obyvatele a druhá polovina pro návštěvníky. Díky smíšené zóně by však místní lidé měli v podstatě k dispozici 90 procent kapacity zón. Zhruba stejně tomu je v již zavedených zónách.
Radnice Prahy 6 nyní nechá vypracovat projekt zón, bude o jejich zavedení jednat s magistrátem a bude se snažit o to, aby záměr získal větší podporu mezi obyvateli. "Pak budeme mít konečnou podobu. Můžeme ji ale také neschválit," podotkl starosta Chalupa.
Pro dnešní návrh hlasovalo 40 zastupitelů, jen jeden byl proti. Podle usnesení bude radnice jednat s magistrátem o posílení hromadné dopravy v Dejvicích a bude se snažit o zvýšení počtu parkovacích míst.
Do loňska bylo placené parkování jen v pravobřežní části Prahy 1. Do širšího centra se rozšířilo koncem roku a letos. Zóny ale způsobily problémy jinde. Automobily se přelily například do vinohradské části Prahy 10, do Karlína i do páté a šesté městské části. Také proto tamní radnice uvažují o zavedení placeného parkování. Například v Praze 5 je zpracováván projekt pro centrální část Smíchova. Na celou městskou část chce rozšířit zóny Praha 3.
(s využitím ČTK)