Permanentní BUS pruhy zafungovaly tam, kde to bylo potřeba

Díky BUS pruhům se podařilo odsunout kolony aut v ranních špičkách především z rezidenčních čtvrtí Dejvic a Bubenče směrem k Vltavě. To byl jeden z hlavních cílů tohoto opatření, jelikož centrum Dejvic a Bubenče se s hustotou dopravy a ranními kolonami potýká již léta.

Hlavní foto

„Stojící kolony aut z Jugoslávských partyzánů se podařilo v ranní špičce přesunut k Vltavě. V Dejvicích a Bubenči totiž kolony léta vznikají regulací automobilů na vjezdech do tunelů Městského okruhu. Zároveň je pro autobusy MHD ulice Jugoslávských partyzánů k metru průjezdnější,” říká Ondřej Matěj Hrubeš radní pro dopravu MČ Praha 6 a dodává: „Sledujeme ale, že problémy s preferencí MHD vznikají v Suchdole. Z části za to může uzavírka Lysolajského údolí, kdy přes Suchdol jezdí více aut než obvykle. Proto jsme v kontaktu s Ropidem (Pražská integrovaná doprava), jelikož bude potřeba zajistit spolehlivost autobusů i v Suchdole, který společně s Prahou 6 trpí nadměrnou automobilovou dopravou ze středních Čech.”

Praha 6 dlouhodobě prosazuje, aby občané nejen Prahy, ale i Středočeského kraje, kteří do Prahy dojíždějí, využívali primárně příměstskou a městskou dopravu i s ohledem na to, že lidí, kteří budou do Prahy dojíždět z okolí hlavního města, bude i nadále přibývat.

Místa, kde jsou nově BUS pruhy non stop: Evropská, Roztocká a Podbabská. V ulici Svatovítská, Na Petřinách, Bělohorská, Ankarská fungují non-stop již delší dobu.

Permanentní BUS pruhy v posledních letech vznikaly po celé Praze. Těch, která mají časové omezení, je už jen pár a postupně ubývají. Realizovaná opatření proběhla na základě společných jednání MČ Prahy 6, Magistrátu hl. m. Prahy, Ropidu a Policie ČR.

 

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024