Díky BUS pruhům se podařilo odsunout kolony aut v ranních špičkách především z rezidenčních čtvrtí Dejvic a Bubenče směrem k Vltavě. To byl jeden z hlavních cílů tohoto opatření, jelikož centrum Dejvic a Bubenče se s hustotou dopravy a ranními kolonami potýká již léta.
„Stojící kolony aut z Jugoslávských partyzánů se podařilo v ranní špičce přesunut k Vltavě. V Dejvicích a Bubenči totiž kolony léta vznikají regulací automobilů na vjezdech do tunelů Městského okruhu. Zároveň je pro autobusy MHD ulice Jugoslávských partyzánů k metru průjezdnější,” říká Ondřej Matěj Hrubeš radní pro dopravu MČ Praha 6 a dodává: „Sledujeme ale, že problémy s preferencí MHD vznikají v Suchdole. Z části za to může uzavírka Lysolajského údolí, kdy přes Suchdol jezdí více aut než obvykle. Proto jsme v kontaktu s Ropidem (Pražská integrovaná doprava), jelikož bude potřeba zajistit spolehlivost autobusů i v Suchdole, který společně s Prahou 6 trpí nadměrnou automobilovou dopravou ze středních Čech.”
Praha 6 dlouhodobě prosazuje, aby občané nejen Prahy, ale i Středočeského kraje, kteří do Prahy dojíždějí, využívali primárně příměstskou a městskou dopravu i s ohledem na to, že lidí, kteří budou do Prahy dojíždět z okolí hlavního města, bude i nadále přibývat.
Místa, kde jsou nově BUS pruhy non stop: Evropská, Roztocká a Podbabská. V ulici Svatovítská, Na Petřinách, Bělohorská, Ankarská fungují non-stop již delší dobu.
Permanentní BUS pruhy v posledních letech vznikaly po celé Praze. Těch, která mají časové omezení, je už jen pár a postupně ubývají. Realizovaná opatření proběhla na základě společných jednání MČ Prahy 6, Magistrátu hl. m. Prahy, Ropidu a Policie ČR.