Nejvytíženějšími stanicemi metra jsou I.P.Pavlova a Dejvická

Nejvytíženější stanicí pražského metra je I. P. Pavlova na trase C, kterou denně projde přes 118 000 cestujících. Vyplývá to z výsledků nedávného přepravního průzkumu. Druhou nejvytíženější stanicí je s počtem přes 117 000 lidí konečná linky A Dejvická.
Hlavní foto

Naopak stanice Stodůlky, Kolbenova a Invalidovna jsou využívány nejméně.

Stanice I.P. Pavlova je významná dopravní křižovatka, lidé tu přestupují na tramvaje a rozjíždějí se do okolních čtvrtí, kde sídlí mnoho firem.

Dejvická je konečnou stanicí na trati A a hlavním přestupním místem cestujících z pražského ruzyňského letiště.

Třetí nejvyšší počet cestujících prochází stanicí Anděl.

Pražské metro podle průzkumu denně přepraví téměř 1,2 miliónu lidí. To je o 4,96 procenta, tedy zhruba o 56 600 lidí více než před čtyřmi lety, kdy se uskutečnil poslední obdobný průzkum.

Nejvíce Pražanů a návštěvníků metropole - přes půl miliónu - využívá trasu C. Linkou B jezdí asi 404 000 a linkou A kolem 276 000 cestujících.

Nejvytíženější úseky
trasa A Můstek, Muzeum
trasa B Národní třída, Můstek
trasa C Vyšehrad, I.P.Pavlova

(zdroj: DPP)

Nejméně využívanými stanicemi jako jsou Stodůlky nebo Invalidovna projde za den asi 10 000 lidí. Mnoho lidí necestuje ani na nové stanice na konečné metra C Prosek, Střížkov a Ládví. Stanici Prosek denně využije necelých 12 000 osob, Střížkov 23 600 a Letňany 30 700 cestujících.

Průzkum mezi cestujícími proběhl v listopadu. Lidé si brali a odevzdávali lístky. Následně organizátor dopravy spočítal, kde jich bylo vyzvednuto či odevzdáno nejvíce a které úseky a stanice jsou tudíž nejvytíženější. 

(podle novinky.cz)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024