Na řadě je nyní Malovanka

Mimoúrovňová křižovatka umožní využití kapacity levobřežních tunelů, říká radní hlavního města Radovan Šteiner.
Hlavní foto

Úsek Městského okruhu od Barrandovského mostu až po severní portál Strahovského tunelu slouží motoristům k všeobecné spokojenosti již několik měsíců. Trasa, která byla zprovozněna v srpnu loňského roku, odlehčila především Smíchovu a Malé Straně. Nyní je na řadě další dílo ze souboru staveb Strahovského tunelu - mimoúrovňová křižovatka Malovanka.

Křižovatka by měla především umožnit propojení všech stávajících komunikačních směrů v této lokalitě, kromě toho na ni ale naváže i připravovaná část plánovaného vnitřního Městského okruhu směrem na Pelc-Tyrolku.
"Jde o přestavbu dnešní světelné křižovatky na křižovatku mimoúrovňovou bez semaforů," vysvětlil radní Radovan Šteiner. Dodal, že pro radnici i nadále zůstává prioritou městská hromadná doprava, avšak ruku v ruce s rozšiřováním její sítě musí jít i dobudování okruhů chránících centrum města.

Po dokončení křižovatky na Malovance a odstranění semaforů budou vozidla mimoúrovňově rozvedena do uliční sítě Prahy 6 a 7. "Tak bude moci být využita plná kapacita celé tunelové soustavy od Zlíchovského tunelu přes tunel Mrázovka až po Strahovský tunel," dodává radní. Podle něj na stavbu plynule naváže výstavba severozápadní části okruhu, tedy od Malovanky dále směrem na Špejchar a poté dlouhým tunelem pod Letnou a Vltavou do Tróje, kde se napojí na Povltavskou ulici a na most Barikádníků.

Tvůrcem řešení Malovanky je architekt Arnošt Navrátil, profesor pražské ČVUT, který již navrhoval smíchovskou část Městského okruhu. Nové komunikace budou mít dva jízdní pruhy široké 3,5 metru s rozšířením o připojovací a odbočovací pruhy. Součástí stavby bude systém pěších cest, navazující na stávající pěší trasy, a nad Patočkovou ulicí pak bude propojen lávkou. Podle představitelů Metrostavu, který je zhotovitelem celé stavby, by měla být zbrusu nová křižovatka na Malovance za 31 měsíců, tedy na podzim roku 2007. Po dobu výstavby bude zachována průjezdnost všemi dopravními směry, v nutných případech však bude docházet k částečnému omezení dopravy do jednoho jízdního pruhu.

(podle Listů hlavního města Prahy)

Městský okruh - širší vztahy ZDE
Strahovský tunel, 2. stavba - křižovatka Malovanka ZDE
Fotogalerie ZDE

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024