Mezi hlavní témata diskuse patřila opatření po otevření tunelu Blanka, železnice na letiště, řešení parkování, nové tramvajové tratě a cyklistická doprava. Prazskenovinky.cz informoval Magistrát města Prahy.
„Diskutovali jsme celou řadu témat. Považuji za důležité, že jsme mohli sjednotit postoje městské části, magistrátu i organizací, které budou případná opatření realizovat. Na Praze 6 je totiž v plánu řada projektů, na kterých se bude magistrát podílet. Příkladem je plánované železniční spojení na letiště, kde jednoznačně podporuji usnesení vedení městské části, která požaduje zahloubení. V případě, že by stát nebyl ochoten tuto variantu financovat, jsem připraven prosazovat, aby finančně přispělo hlavní město,“ řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.
Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář spolu s radním pro životní prostředí Antonínem Nechvátalem přednesli své požadavky v oblasti dopravy a navazujících opatření. Mezi ně patří například environmentální monitoring měření emisí v okolí vjezdů do tunelu Blanka, vybavení Patočkovy ulice tzv. tichým asfaltem, optimalizace komunikací v okolí Malovanky, dodělání přístřešků tramvajových stanic v Bělohorské ulici či vyřešení problému přetíženosti Ladronky, kde se koná nadměrný počet sportovních a kulturních akcí. Zástupci vedení městské části dostali na své požadavky vesměs kladnou odezvu. Intenzivně se řeší rovněž problém parkování. Přetížení lokalit zejména v okolí stanic metra by mělo být vyřešení zavedením parkovacích zón, jedná se rovněž o vybudování P+R parkovišť například u OC Šestka. Odtamtud by následně měla fungovat kyvadlová doprava k metru.
„Jsem rád, že tato schůzka proběhla, navíc v tak reprezentativním složení. Prahu 6 totiž v oblasti dopravy čekají velké změny. Obáváme se dopadů po spuštění Blanky zejména v oblasti Podbaby, ulice Jugoslávských partyzánů, ale rovněž Patočkovy ulice a okolí. Přivítali bychom například rozšíření Karlovarské. Řešíme ale i další věci, jako je Ladronka. Rádi bychom část projektů přesunuli na Džbán,“ uvedl starosta Kolář. Podle náměstka Dolínka by některé akce mohly být přesunuty na Letenskou pláň, na čemž se Dolínek již předběžně dohodl s vedením Prahy 7.
Významným bodem jednání byly rovněž změny v MHD. Ze schůzky vyplynula shoda na vybudování tramvajové tratě na sídliště Dědina, řešit se ještě bude finální trasa. Vedení Prahy 6 rovněž souhlasí s pokračováním projektové přípravy nové tramvajové tratě do Suchdola. Na schůzce rovněž zazněl příslib nového ředitele ROPID Petra Tomčíka, že plánované změny organizace veřejné dopravy budou detailně diskutovány s vedením městské části. Bude se řešit například možné zřízení dalších preferenčních pruhů, ale rovněž návaznost a vedení spojů. Bez reakce nezůstanou ani stížnosti obyvatel na nepohodlné přestupování v oblasti Vypichu. TSK připraví projekt možného řešení. Stejná organizace dostala za úkol připravit rovněž projekt lávky přes Horoměřickou ulici, která by umožnila snadné propojení Hanspaulky a Červeného vrchu.
V blízké budoucnosti musí padnout také rozhodnutí o finální podobě řešení okolí opravené Ústřední čistírny odpadních vod. Dolínek s radním Nechvátalem společně odmítají návrhy, aby zde vzniklo parkoviště. Oba radní spolu budou řešit rovněž lokalitu Hanspaulky. Magistrát chce zajistit vybudování Centrálního parku Hanspaulka pod Šáreckou ulicí a následně převzít park pod správu. Praha 6 chce v letošním roce realizovat evropskou dotací zajištěné uzavření ulice Turkovské a propojení růžového sadu s horní částí parku pod zámečkem Hanspaulka.