Garáže na Puškinově náměstí se neprojektují

Radnice Prahy 6 se ohrazuje proti nařčení, že by prosazovala záměr výstavby podzemních garáží v lokalitě Puškinovo náměstí v Bubenči v Praze 6 přes odpor lidí zde žijících.

Od 16. září 2005, kdy zastupitelé schválili Koncepci dopravy v klidu (usnesení ZMČ č. 473/05 ) a veřejně potvrdili, že veškeré projektové práce pro lokalitu Puškinovo náměstí se zastavují, nenastala žádná změna. Občanské sdružení Puškinovo náměstí o tom bylo navíc dopisem informováno na konci listopadu loňského roku.

„Návrh na stavbu garáží je zastavený. V té věci se nyní nic neděje, nic se neprojektuje ani nefinancuje a není podepsána žádná smlouva,“ řekl starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa a dodal: „V podstatě jsme se vrátili do bodu nula. Znovu se podíváme na všechny varianty, kde všude by mohly garáže být.“ I kdyby z nové analýzy dopravy v klidu v centrální části Dejvic a Bubenče vyplynulo, že nejvhodnějším místem pro stavbu garáží je právě Puškinovo náměstí, nebude ji starosta prosazovat, pokud se proti ní postaví nadpoloviční většina rezidentů.

V lokalitě Puškinova náměstí bydlí zhruba 4800 obyvatel. Místních rezidentů, tedy lidí žijících v okolí Puškinova náměstí, kteří podepsali petici proti podzemním garážím je 992. Celkem je pod peticí 1594 platných podpisů lidí (neplatných je 105).  V opozici proti protestujícím občanským sdružením je reprezentativní průzkum mezi obyvateli. Podle něj si podzemní garáže přeje přes 80 procent obyvatel Prahy 6 z více než dvou tisíc oslovených občanů.

Přesné údaje petice:

počet podpisů rezidentů (lidí žijících v okolí Puškinova náměstí)

887

počet podpisů rezidentů a dalších občanů z Prahy 6

1273

počet podpisů rezidentů, občanů Prahy 6 a občanů jiných pražských městských částí

1490

počet podpisů rezidentů, občanů Prahy 6, občanů jiných městských částí a dalších měst a obcí v ČR

1588

počet neplatných podpisů

83

celkový počet platných podpisů petice

1588


Radnice nesouhlasí s názorem, že výstavbou podzemních garáží v Dejvicích a Bubenči v lokalitách ulic Wuchterlova a Kafkova nebo Puškinova náměstí mohou zaniknout zahrady, dvory a vnitrobloky, jak tvrdí někteří členové Klubu Za starou Prahu. Budování garáží ve vytipovaných místech do žádných vnitrobloků nezasahuje. V případě garáží ve Wuchterlově a Kafkově ulice dojde k celkové revitalizaci a obnovení náměstí s vodním prvkem a zelení. Dosud tu byla pouze betonová plocha se stovkou aut. V případě Puškinova náměstí, kde jsou však nyní veškeré přípravy rok a půl zastaveny, byla plánována varianta co nejvíce šetřící území parku, s kapacitou 325 podzemních parkovacích míst pouze pro rezidenty, zachovávající z velké části vzrostlou zeleň a s navrhovaným dětským hřištěm o 80 % větším než je stávající stav.

V území Dejvic a Bubenče nezamýšlí Praha 6 v žádném případě budovat nadzemní parkovací domy, nýbrž základním požadavkem pro přípravu podzemních garáží je důraz na úpravu parteru, vznik klidových oblastí s výrazným omezením stání na povrchu a postupnou revitalizaci uličního parteru.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024