DALŠÍ ZPOŽDĚNÍ! TRAMVAJE NA BĚLOHORSKÉ POJEDOU AŽ 13. ZÁŘÍ 2014

AKTUÁLNÍ ZPRÁVA 29. 8. 2014 -

PRAHA 6: DALŠÍ POSUN PŘI REKONSTRUKCI TRATI BĚLOHORSKÁ ODMÍTÁME!


Praha, 29. 8. 2014 – Dopravní podnik hlavního města Prahy dnes informoval, že kvůli „přístupu a nasazení“ zhotovitele rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská – společnosti Skanska – posouvá zkušební provoz tramvajové trati Bělohorská. 

„Naprosto odmítáme, aby naši občané trpěli kvůli neshodám a kritizovanému přístupu dodavatele. Byli jsme ujištěni, že tramvajová trať bude zprovozněna k 13. září 2014. Ve chvíli, kdy vychází najevo, že už jen zkušební provoz slibovaný na 30. srpna se posouvá o další dva dny až na 1. září, nemůžeme věřit ani slibované termínu 13. září, kdy má být zprovozněna celá trať. Žádáme, aby Dopravní podnik uplatnil veškeré možné kroky vůči zhotoviteli, které povedou k dodržení několikrát slibovaného termínu zprovoznění trati,“ řekla Marie Kousalíková, starostka městské části Praha 6.

ZPRÁVA Z 21. 8. 2014

Místo 30. srpna 2014 je nový termín zprovoznění opravované tramvajové trati Bělohorská takto:

12. 9. 2014 - kolaudace;
13. 9. 3014 - obnoven provoz dle jízdních řádů až na Bílou Horu.

"Zpráva o prodloužení rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská je pro nás opět naprosto neuvěřitelná. Neplánované přeložení kabelů měl někdo odpovědný naplánovat tak, aby ke zpoždění nedošlo!," řekla Marie Kousalíková, starostka městské části Praha 6.

Hlavní foto

A starostka dodala: "Prodloužila se o měsíc už tak zpožděná oprava stropní desky metra Dejvická. Prahu 6 zasáhla jedna z největších havárií vody v metropoli za poslední rok. Provoz a život občanům komplikují velké dopravní stravby a také tato rekonstrukce."

"Zajímavé je, že například jiná tramvajová trať se stihla opravit o téměř dva týdny dříve (ČTĚTE ZDE: Zpráva o zprovoznění trati Braník - Modřany, kde místo 30. srpna 2014 zprovoznili trať už k 21. srpnu 2014) proč toto není možné také na Praze 6. Občané Prahy 6 si zaslouží po letech neustálých změn v dopravě, omezeních v MHD a neustálých prodlužování původních termínů oprav již dobrou doprvaní obslužnost a ukončení těchto akcí," uzavřela starostka.

 

DOKUMENT - Dopravní podnik hlavního města Prahy vysvětluje zpoždění:

Důvodem jsou časově náročnější práce na neplánovaném přeložení kabelů napájení 22kV, které musely být po zjištění jejich skutečného stavu a vedení přemístěny společností PRE. Následně proběhla aktualizace harmonogramu prací v lokalitě Vypich.

Dopravní podnik hl. m. Prahy po zjištění této skutečnosti ihned aktivně hledal se zhotovitelem stavby společností Skanska řešení dané problematiky tak, aby nově zrekonstruovaná trať byla k 30. 8. 2014 zprovozněna v co nejdelším možném úseku.

V oblasti křižovatky Bělohorská/Tomanova  dojde k instalaci kolejového přejezdu, tak aby mohl být obnoven provoz v úseku zastávek Malovanka - Říčanova. Zde tedy platí termín zprovoznění  30.8.

V úseku Říčanova – Bílá Hora zůstane zavedena náhradní autobusová doprava a kompletní zprovoznění celé trati proběhne k 13. září 2014.

fotografie: metro.cz

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024