Budování tunelu Blanka

Jak probíhá budování nejdelšího českého tunelu, který je součástí Městského okruhu? A jak bude stavba, která výrazně ovlivní dopravu v Praze 6, vlastně vypadat?
Hlavní foto

Tunelový komplex je součástí Městského okruhu v Praze mezi křižovatkami Malovanka v Praze 6 a Pelc-Tyrolka v Troji a stavět se začal v roce 2007.

Jeho délka bude asi 6,5 kilometru, čímž si vyslouží "štempl" nejdelšího silničního tunelu v Česku a zároveň nejdelšího městského tunelu v Evropě. Blanka naváže na tunelový komplex Strahovského tunelu a Mrázovky.

A proč se vůbec město do stavby za 28 miliard pouštělo? Komplex má ušetřit čas při průjezdu metropolí a snížit dopravní zatížení v ulicích. V budoucnu by tu mělo projíždět přes 50 tisíc aut denně.

Malovanka

Prvním složitým úsekem je část tunelu navazující na křižovatku Malovanka v Praze 6 u Strahovského tunelu. Odtud se řidiči v budoucnu budou moci plynule napojit na Břevnovskou radiálu. Jeho součástí je i strojovna vzduchotechniky s dalšími technologickými prostory.

Prašný most

Součástí výstavby křižovatky je nový most přes železniční trať ve směru na Vítězné náměstí. Pokračují práce na založení jedné z jeho částí. Na Prašném mostě vznikne také podzemní parkoviště a podchody pro chodce s napojením na cestu k Pražskému hradu. Teď pokračují práce na kabelovodu ve Svatovítské a demolice tramvajové tratě směrem k Hradčanské.

Hradčanská

Úsek celé délky hloubených tunelů je veden hlavně pod třídou Milady Horákové. Až do září tohoto roku sem nebudou zajíždět tramvaje a od dubna dokonce kvůli výstavbě budou končit vlaky z Kladna na Veleslavíně. Nyní pokračují demontáže kolejí a výkopy základů pro přeložení sloupů veřejného osvětlení.

U Vorlíků - Letná

Mimoúrovňová křižovatka Letná se má nacházet poblíž ulice U Vorlíků. Ve stavební jámě na Letné začínají ražené tunely úseku Královská obora vedoucí od stadionu Sparty k Trojskému jezu na druhém břehu Vltavy. Zatím tu pokračuje vrtání a osazování stěn stavební jámy. Také se provádějí sondy z důvodu přeložky vodovodního řadu a přeložky inženýrských sítí.

O stavbě tunelu Blanka a jeho budoucí podobě ZDE

(podle www.blesk.cz)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024