Tunelový komplex je součástí Městského okruhu v Praze mezi křižovatkami Malovanka v Praze 6 a Pelc-Tyrolka v Troji a stavět se začal v roce 2007.
Jeho délka bude asi 6,5 kilometru, čímž si vyslouží "štempl" nejdelšího silničního tunelu v Česku a zároveň nejdelšího městského tunelu v Evropě. Blanka naváže na tunelový komplex Strahovského tunelu a Mrázovky.
A proč se vůbec město do stavby za 28 miliard pouštělo? Komplex má ušetřit čas při průjezdu metropolí a snížit dopravní zatížení v ulicích. V budoucnu by tu mělo projíždět přes 50 tisíc aut denně.
Malovanka
Prvním složitým úsekem je část tunelu navazující na křižovatku Malovanka v Praze 6 u Strahovského tunelu. Odtud se řidiči v budoucnu budou moci plynule napojit na Břevnovskou radiálu. Jeho součástí je i strojovna vzduchotechniky s dalšími technologickými prostory.
Prašný most
Součástí výstavby křižovatky je nový most přes železniční trať ve směru na Vítězné náměstí. Pokračují práce na založení jedné z jeho částí. Na Prašném mostě vznikne také podzemní parkoviště a podchody pro chodce s napojením na cestu k Pražskému hradu. Teď pokračují práce na kabelovodu ve Svatovítské a demolice tramvajové tratě směrem k Hradčanské.
Hradčanská
Úsek celé délky hloubených tunelů je veden hlavně pod třídou Milady Horákové. Až do září tohoto roku sem nebudou zajíždět tramvaje a od dubna dokonce kvůli výstavbě budou končit vlaky z Kladna na Veleslavíně. Nyní pokračují demontáže kolejí a výkopy základů pro přeložení sloupů veřejného osvětlení.
U Vorlíků - Letná
Mimoúrovňová křižovatka Letná se má nacházet poblíž ulice U Vorlíků. Ve stavební jámě na Letné začínají ražené tunely úseku Královská obora vedoucí od stadionu Sparty k Trojskému jezu na druhém břehu Vltavy. Zatím tu pokračuje vrtání a osazování stěn stavební jámy. Také se provádějí sondy z důvodu přeložky vodovodního řadu a přeložky inženýrských sítí.
O stavbě tunelu Blanka a jeho budoucí podobě ZDE
(podle www.blesk.cz)