Autobusové pruhy na Evropské

Autobusy městské hromadné dopravy nabírají na Evropské ulici během dopravních špiček citelná zpoždění. V plynulejším průjezdu jim mnohdy brání řidiči osobních automobilů, kteří vjíždějí na autobusům vyhrazené jízdní pruhy.

Hlavní foto

Vlivem stavebních prací čelí Evropská ulice větší dopravní zátěži. Vedle stávajícího autobusového pruhu ve směru do centra (na úrovni Divoké Šárky) vznikl v souvislosti s aktuální dopravní situací vyhrazený jízdní pruh pro autobusy také v opačném směru, tedy z centra města (z Veleslavína k Divoké Šárce). Osobní vozidla nyní mají místo dvou pruhů v každém směru k dispozici pouze jeden pruh. 

„Chtěl bych poděkovat všem, kteří pro cestování po Evropské ulici využívají městskou hromadnou dopravu. Ta zde jezdí v častých intervalech. Zároveň ale vnímám stížnosti od cestujících na zpožďování spojů z důvodu, že řidiči automobilů nedodržují vyznačené autobusové jízdní pruhy. Proto bych chtěl touto cestou požádat řidiče automobilů, aby dodržovali dopravní značení a nejezdili v pruzích vyhrazených pro autobusy,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu.

K omezení automobilové dopravy na Evropské došlo z důvodu rozšíření výstavby nové tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu. Stavební práce na Evropské potrvají až do letošního podzimu.

Související články

V poslední době se na radnici obracejí občané Liboce, konkrétně z ulic Sestupná a Pelikánova se stížnostmi na těžkou nákladní dopravu v souvislosti se staveništní dopravou, která znečišťuje pozemní komunikace a poškozuje stavebně-technický stav komunikací, zejména chodníky a obrubníky.

Celý článek 23. 12. 2024

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024