16. května startuje rekonstrukce Barrandovského mostu

V pondělí 16. května 2022 se naplno rozjedou práce na Barrandovském mostě. Technická správa komunikací (TSK) prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, zahájí rozsáhlou rekonstrukcí nejvytíženější dopravní tepny v České republice. S dopravním omezením musí řidiči počítat již od soboty 14. května, kdy se začne stavět dopravní značení. Postupné omezování provozu bude trvat dva dny a vyvrcholí v neděli úplným uzavřením rampy ze Strakonické ulice.

Hlavní foto

Rekonstrukce je rozdělena do čtyř etap. První se uskuteční letos s dobou dopravního omezení 110 dní a další budou postupně navazovat v příštích letech. Most nebude nikdy zcela uzavřen, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích, z původních čtyř, v obou směrech po celou dobu stavby. Letos se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která bude zbourána a postavena nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.

Kompletní rekonstrukcí nebo výměnou některých svých částí Barrandovský most nikdy neprošel, a stavba se tudíž potýká s řadou viditelných i skrytých závad. „V pondělí 16. května zahájíme práce na rekonstrukci mostu frézováním povrchu vozovek. Zároveň začneme odstraňovat původní zábradlí a svodidla, následně zbouráme mostní římsy. Tyto části Barrandovského mostu jsou již ve velmi špatném technickém stavu, proto je plánujeme plně nahradit. Souběžně bude probíhat kompletní demolice mostovky Strakonické rampy, kterou také čeká kompletní výměna,“ popsal první fázi prací Martin Ředina, ředitel Oblasti mostních staveb ve společnosti PORR, která bude mít v příštích letech opravu Barrandovského mostu na starosti.

 JAK CESTOVAT AUTEM?

Největší omezení přinese kompletní uzavření nájezdu na most od ulice Strakonická. Na most se tedy z této strany po dobu 110 dní řidiči nedostanou. Řidičům se doporučuje využít vyznačenou objízdnou trasu po Pražském okruhu ve směru k ulici K Barrandovu nebo v opačném směru přejet řeku po Lahovickém mostě na Pražském okruhu a dále do města zamíříte buď sjezdem v Písnici a ulici Libušská, či sjezdem Vestec, popřípadě až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulici 5. května. Další možností je nová vratná rampa, která se dokončuje u Lihovaru. Řidiči jedoucí z Chuchle na Barrandovský most pojedou nejdříve rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po nové rampě zpět do směru přes Vltavu a na jedenou na Barrandovský most v opačném směru.

Uzavřena bude i polovina jižního mostu směrem na Jižní spojku. Jeden jízdní pruh směrem ze Smíchova na Jižní spojku bude proto převeden do protisměru, aby mohl být zachován provoz na mostě ve třech jízdních pruzích v obou směrech.

Po dobu rekonstrukce Barrandovského mostu se na placené úseky objízdných tras vztahuje výjimka. Řidiči mohou tyto úseky použít bez omezení i bez dálniční známky a nebude jim hrozit pokuta.

Všem cestujícím doporučujeme sledovat aktuální situaci v pražské MHD na webech DPP a PID na www.dpp.cz nebo www.pid.cz, kde najdou podrobné informace o jízdních řádech nebo vyhledání spojení včetně aktuálního zpoždění. Provoz veřejné dopravy bude Praha podrobně sledovat a vyhodnocovat, na základě získaných informací a zkušeností případně i upravovat.

JAK CESTOVAT MHD?

Autobusy

Po celou dobu rekonstrukce budou na Barrandovském mostě trvale v každém směru dostupné 3 jízdní pruhy, proto i autobusové linky, které přes most projíždějí, tj. 118, 170, 190, 196 a 197, zůstanou v provozu v nezměněné podobě. Pro jejich plynulejší příjezd k Barrandovskému mostu Praha prodloužila, resp. rozšířila vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy v Jeremenkově, Vrbově, Modřanské a v ulici Ke Krči.

Autobusová linka 125 bude o pracovních dnech od cca 6 do 20 hodiny rozdělena na dva samostatné úseky, protože na Jižní spojce s ohledem na modelová kapacitní prověření nebylo možné vyhrazené pruhy pro autobusy prodloužit. V pracovní dny cca od 6 do 20 hodin budou proto spoje linky 125 jezdit na zkrácené trase Háje – Sídliště Petrovice – Skalka a na úseku Jižní Město – Háje – Smíchovské nádraží DPP zavede náhradní linku X125. Cílem tohoto opatření je v době, kdy lze očekávat problémy kvůli hustotě individuální automobilové dopravy, nepřenášet případná zpoždění z okolí Barrandovského mostu do úseku mezi Háji, Petrovicemi a Skalkou. O víkendech, státních svátcích, v pracovních dnech v brzy ráno a po 20. hodině bude linka 125 v provozu v dosavadní podobě.

Tramvaje

V případě výraznějších komplikací při průjezdu autobusových linek přes Barrandovský most se doporučuje cestujícím využít tramvajové spojení z oblasti Modřan a Braníka ve směru do centra města linkami 2, 3, 17 a 21, které DPP v pracovní dny od 6 do 19 hodin posílí zvýšením kapacity (nasazením souprav) a rozšířením rozsahu provozu tramvajové linky 21. Tato linka bude navíc zajišťovat přímé spojení až ke Smíchovskému nádraží, čímž nabídne i přestupní vazbu k regionálním železničním a autobusovým spojům v tomto terminálu. Toto opatření Praha zrealizovala v souladu se žádostí Středočeského kraje.

Pro cestující z oblasti Novodvorské, Lhotky a Kamýku, kteří doposud využívali autobusové spoje a stanici Smíchovské nádraží pro přestup na metro, se doporučuje v případě mimořádných událostí na Barrandovském mostě přestoupit na tramvajové linky 2, 3, 17 nebo 21 v Braníku v zastávce Přístaviště a dále do centra pokračovat tramvají a na metro přestoupit na Palackého náměstí ve stanici Karlovo náměstí.

Přívozy

K lepšímu cestování mezi oběma břehy řeky Vltavy může přispět také přívoz P3, který bude v ranní špičce v provozu v 10minutových intervalech, zbytek dne pak po 15 minutách. U tohoto přívozu došlo na jaře 2022 k přesunutí nástupního mola na pravém břehu Vltavy do bezprostředního sousedství areálu Žlutých lázní a do kontaktu s tramvajovými zastávkami Dvorce, což atraktivitu využití tohoto druhu hromadné dopravy výrazně zvýšilo.  

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024