Zveřejněte informace k výstavbě trati na Dědinu, žádá šestka dopravní podnik

Stavbu nové tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina provází nedostatečná informovanost ze strany investora stavby. Praha 6 žádá vedení dopravního podniku, aby zřídilo speciální web, na němž by veřejnost našla komplexní informace o stavbě a zejména o dopravních omezeních.

Hlavní foto

Výstavba nových kolejí omezuje tisíce obyvatel Prahy 6, kteří žijí v lokalitě Vlastina a sídliště Dědina. Ti se však o plánovaných uzavírkách, dopravních omezeních a změnách tras MHD dozvídají až z médií nebo zprostředkovaně z webu městské části. „Stavba se dotýká obrovského množství lidí, kteří si zaslouží vědět, co se bude dít, a mohli se na to připravit. Jsem přesvědčen, že včasná informovanost prospěje všem stranám a minimalizuje negativní náladu místních obyvatel. Proto jsem oslovil vedení dopravního podniku, které je investorem stavby, o zřízení speciálního informačního webu,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu Prahy 6 a dodává, že podobně dopravní podnik postupuje u podobných staveb, například u metra D, která své stránky již má. V případě stavby tramvaje na Dědinu je však informovanost takřka nulová. Web by měl podle Hrubeše přinášet informace, jak probíhají jednotlivé fáze stavby, jak se změní trasování MHD, kudy lidé projedou autem, kudy ne. „Stavba potrvá až do konce příštího roku. Omezení se budou s postupem stavby stupňovat, lidé na to musejí být připraveni,“ vysvětluje radní. Například od poloviny prosince s sebou další etapa stavby přinese změny trasování MHD.  Výluka zruší i několik zastávek. V případě linky 108 to bude Divoká Šárka v ulici Evropská, Vlastina a Sídliště Na Dědině ve Vlastině ulici. V případě ostatních linek se některé zastávky posunou.

Praha 6 také iniciovala vznik pracovní skupiny k tramvajové trati na Dědinu, která bude koordinovat hladký průběh stavby. Členy jsou koaliční i opoziční zástupci Prahy 6, dopravního podniku i Ropidu.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024