Změny v provozu tramvají na území Prahy 6

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá opravy tramvajové trati v úseku Klárov – Újezd. Měnit se zde budou kolejnice a kolejové oblouky, a to od soboty 28. ledna od brzkých ranních hodin do 31. března večer. Změny v provozu MHD se po celou dobu oprav dotknou i území Prahy 6.

Hlavní foto

Během oprav bude v celém úseku mezi Klárovem a Újezdem v centru Prahy obousměrně přerušen provoz tramvají. Místo něj zde DPP zavede náhradní autobusovou dopravu.

Jak se změny ve vedení tramvajových linek projeví v Praze 6?

Linka 12 bude vedena z Malovanky přes zastávky Pražský hrad, Chotkovy sady, Letenské náměstí, a dále po své trase do konečné na Výstavišti.

Linka 15 bude vedena ve směru od Olšanských hřbitovů po své standardní trase do zastávky Malostranská (u Strakovy akademie), kde se změní na linku 20 a bude pokračovat po její pravidelné trase do konečné v Divoké Šárce. Po zahájení prací na Evropské ulici, na stavbě nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská, bude linka dočasně zkrácena do konečné Červený Vrch.

Linka 22 pojede v úseku Nádraží Hostivař – Újezd po své standardní trase, dále bude pokračovat směr Anděl, Smíchovské nádraží až do konečné na Sídlišti Barrandov. V úseku Bílá Hora – Malostranská DPP zavede linku 32, která pojede v trase linky 22, v oblasti Malostranské zastaví nejdříve na nábřeží Edvarda Beneše u Strakovy akademie, dále pojede přes Čechův most, zastávku Právnická fakulta a zpět přes Mánesův most na Klárov a v trase linky 22 na Bílou Horu.

Linka 23 bude jezdit v trase Královka, Pražský hrad, Malostranská, Čechův most, Strossmayerovo náměstí, Veletržní palác na Výstaviště.

Historická linka 42 bude vedena po trase z Dlabačova, přes zastávky Pražský hrad, Malostranská, Právnická fakulta, Čechův most, Dlouhá třída, Náměstí Republiky, Masarykovo nádraží, Jindřišská, Václavské náměstí, Lazarská, Karlovo náměstí, Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Národní divadlo, Staroměstská, Malostranská a kolem Pražského hradu zpět na Dlabačov.

Noční linka 97 bude už nočního výjezdu z pátka 27. na sobotu 28. ledna vedena z Bílé Hory ve své obvyklé trase na Malostranskou, odkud bude pokračovat přes Staroměstskou, Národní divadlo, Národní třídu, Karlovo náměstí a dále opět ve své původní trase na Nádraží Hostivař.

Kromě toho DPP zdvojnásobí kapacitu na lince 2, která projíždí přes Petřiny, Střešovice a Hradčanskou. Na místo sólo vozů bude DPP na této lince nasazovat soupravy dvou vozů.

Zdroj foto: Wikipedia

Fotogalerie

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024