Z Kladna do Prahy po Buštěhradské trase

Modernizovaná železniční trať z Prahy do Kladna se zastávkou na ruzyňském letišti povede zřejmě ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou stanicí Masarykovo nádraží.
Hlavní foto

Navrhuje to studie, kterou ministerstvo dopravy zadalo Dopravní fakultě ČVUT na podzim 2007. Praha 6 návrh akceptuje. Trať bude zřejmě hotova do roku 2013. Konečná podoba tratě bude známa v příštích dvou týdnech. „Výsledek studie Dopravní fakulty ČVUT, kterou připravovali experti na danou problematiku, budeme respektovat. Jsme rádi, že byla naše snaha na rychlé posunutí celé problematiky ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů, vyslyšena,“ říká starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Výsledky studie ČVUT schválili na svém jednání také radní městské části Praha 6. Radní akceptovali závěry posuzovatele variant, že nejvýhodnější se jeví trasa ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou železniční stanicí Masarykovo nádraží. K finální dohodě o vedení celé trasy a o podmínkách její realizace by mělo dojít na jednání zástupců ministerstva dopravy, Hlavního města Prahy, Městské části Prahy 6, Středočeského kraje, Dopravního podniku hlavního města Prahy a SŽDC.

Podobně se vyjadřuje také ministerstvo dopravy. Starosta Prahy 6 o výsledku studie již jednal po telefonu s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. A obě strany se shodly, že na dalším jednání s ostatními partnery doporučí pokračování přípravách navržené varianty Buštěhradské dráhy.

Z největší části v Praze povede trasa přes městskou část Praha 6. Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější.
„Podle plánovaných záměrů bude trať zasahovat do oblasti Městské části Prahy 6 z více než 80 procent své celkové délky na území Prahy. Proto jsem pro její výstavbu a vedení tratě požadoval, aby zajistila šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ říká Tomáš Chalupa.

Podle aktuální studie Dopravní fakulty ČVUT, jejíž závěry představitelé ministerstva dopravy a MČ Praha 6 potvrdili, tyto požadavky varianta Buštěhradské dráhy splňuje. Nadále se však bude jednat o délce a způsobu řešení povrchové i podpovrchové úpravy a počtu zastávek.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024