Výstavba metra A z Dejvic začne na přelomu 2009-2010

Prodloužení trasy A metra směrem k ruzyňskému letišti by se mělo začít stavět na přelomu let 2009 a 2010. Rada hl.města Prahy včera udělala další krok k výstavbě, když schválila koncept změny územního plánu.
Hlavní foto

Na ruzyňské letiště by lidé měli mít možnost jet metrem v roce 2018. Cílem změny územního plánu je celkové zlepšení kvality dopravní obsluhy severozápadní části Prahy, zpřístupnění ruzyňského letiště a zároveň motolské nemocnice.

Územní plán by měl být upraven do roka, společnost Metroprojekt již pracuje na dokumentaci pro schvalovací řízení. První etapa povede na Petřiny, nebo do Motola, a to ze stavebních i finančních důvodů. Cílem radních hlavního města je vybudovat celou stavbu. Na Dlouhé Míli by měl vzniknout autobusový terminál a záchytné parkoviště pro automobily. Podle radních to významně zlepší životní prostředí v šesté městské části, v části Prahy 5 a na okraji města. 

Prodloužení linky A bude stát odhadem 40 miliard korun. Cestující budou moci na trase dlouhé 14 kilometrů využívat stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Letiště Ruzyně. Praha bude chtít na výstavbu příspěvek z Evropské unie. V tomto rozpočtovém období, do roku 2013, by mohl být asi sedm miliard korun.

Ne všichni ale výstavbu metra na letiště zcela podporují. Strana pro otevřenou společnost kvůli to podala podnět na protikorupční portál města. Efektivnější by bylo podle nich postavit železniční rychlodráhu. 

(převzato z ČTK)

Související články

Městská část Praha 6 podporuje výstavbu železnice v rámci celkového záměru modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Vznik nové železniční zastávky Dlouhá míle s navazujícím prostorem je s městskou částí průběžně konzultována a předkládaná řešení převážně akceptují požadavky městské části.

Celý článek15. 4. 2024