Trať z Prahy do Kladna přes letiště bude zřejmě do roku 2013

Modernizovaná trať z Prahy do Kladna se zastávkou na ruzyňském letišti, tzv. AirCon, bude zřejmě hotova do roku 2013. Konečná podoba tratě bude známa začátkem příštího roku.

Dohodli se na tom zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje na čtvrtečním jednání. Potvrdil to mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl ministr dopravy Aleš Řebíček, který setkání inicioval.

Přesto zatím není jasné, kolik nová trať bude stát, kudy povede a kde bude v Praze končit. "Odhady nákladů samozřejmě máme, ale nebudeme je zatím zveřejňovat," řekl Hanzelka. Dříve se mluvilo o zhruba 20 miliardách korun. Cílovou stanici v Praze by měla určit studie, kterou pro MD do poloviny prosince vypracuje dopravní fakulta ČVUT.

Podle Hanzelky přicházejí v úvahu v podstatě všechna pražská nádraží kromě Hlavního; jako nejžhavější kandidáty mluvčí uvedl Masarykovo, Smíchovské a Holešovické nádraží.

Z největší části v Praze povede trasa přes městskou část Praha 6. Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější.
„Je zřejmé, že rychlodráha bude nejvíce zasahovat do území Prahy 6. Představil jsem proto na jednání požadavky pro výstavbu a vedení tratě. Ty musejí zajistit šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ říká Tomáš Chalupa.
Podle plánovaných záměrů bude trať zasahovat do oblasti Městské části Prahy 6 z více než 80 procent své celkové délky na území Prahy.

"Čtvrteční jednání bylo startem debaty, která by měla skončit společným memorandem o konečné podobě a vedení tratě mezi Kladnem a Prahou," řekl Hanzelka.

O nové rychlodráze se mluví již delší dobu, neboť Praha stále nemá vyhovující spojení centra města s letištěm. Situaci má vyřešit právě AirCon a také připravované prodloužení trasy metra A. O způsobu financování AirConu není podle Hanzelky zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru.


(převzato z ČTK)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024