Řešení dopravy Nad Hradním vodojemem

Od poloviny do konce června měli občané možnost zapojit se do online ankety týkající se uvažovaných změn v dopravním režimu v části ulice Nad Hradním vodojemem mezi křížením s ulicemi Na Petřinách a Pod Bateriemi. 

Hlavní foto

Anketa byla primárně zaměřena na místní obyvatele, kterým byla do poštovních schránek roznesena informace o probíhajícím sběru dat. Ze 100 oslovených adres se do ankety zapojilo celkem 45 respondentů. Pro zachování současného dopravního režimu se vyslovilo 44 % z nich. Pro otočení směrnosti se vyslovilo zhruba 25 % respondentů a pro zobousměrnění komunikace necelých 27 %

Podnět na změnu směrnosti obdrželi zástupci radnice na setkání s místními obyvateli „Bavíme se o Střešovicích“. Odbor dopravy a životního prostředí následně prověřil varianty změny směrnosti a po vyhodnocení jejich realizovatelnosti nechal zpracovat anketu k zjištění převažujícího stanoviska místních občanů.

Stávající dopravní režim byl většinově respondenty označen za funkční. Jako problematické pak místní obyvatelé uváděli určité dílčí aspekty v ulici jako příliš vysoká rychlost projíždějících aut a obavy o bezpečnost. Za největší problém je považována nutnost složitého objíždění (přes křižovatku před ÚVN). Objevily se rovněž návrhy na zavedení bezpečnostních opatření (např. zvlnění vozovky), případně omezení vjezdu pouze na rezidenty. 

Na základě provedeného průzkumu a zjištěných výstupů je zjevné, že místní obyvatelé preferují zachování současného stavu.

„Vnímám to jako převládající názor, s menším množstvím negativních dopadů než další dvě navržené varianty. Je jasné, že současný stav nevyhovuje každému, ale změna směrnosti nebo obousměrnost by přinesly podle vyjádření místních více negativ zejména pro život v ulici (bezpečnost, zvýšený provoz, hluk), ale částečně i pro motoristy samotné,“ uzavírá radní pro dopravu městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.     

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024