V Praze 6 bude zkušebně elektrobus!

Elektrobus zapůjčený vídeňským dopravním podnikem bude v druhé polovině příštího týdne testován v pražské MHD. Svézt se jím budou moci cestující na lince 216. Informuje o tom server prazskypatriot.cz.

Hlavní foto

Elektrobus se dobíjí z trolejového vedení. Lze jej tak nasadit do celodenního provozu. V Praze by totiž mohl využívat existující tramvajové trakční vedení i měnírny. Krátkodobé dobíjení v průběhu dne trvá deset až patnáct minut při pobytech na konečné zastávce. V noci se pak může nabíjet v depu.

Plně elektrický provoz umožňuje cestování bez hluku a spalin. Elektrobus je atraktivní nejen pro cestující, ale i pro kolemjdoucí a ty, kteří žijí podél komunikací. Je tichý, čistý, má příjemný interiér a je vybaven elektrickým vytápěním i klimatizací. Přitom je energeticky velice úsporný.

Pražský dopravní podnik si tento elektrobus vypůjčil pro zkušební provoz od vídeňského dopravního podniku, který v minulém roce pořídil celkem dvanáct těchto vozů. Zkušební provoz bude probíhat na lince číslo 216 ve dnech 22. až 26. ledna.

Linka jede po trase Bořislavka – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Poliklinika Petřiny. V pracovní den má třicetiminutový interval, o víkendu hodinový. Elektrobus vypůjčený z Vídně již loni testovali v Pardubicích a Brně, zda zde bude jezdit v běžném provozu, zatím není rozhodnuto.

Praha již v minulosti testovala řadu autobusů s ekologickými pohony. I když se některé v provozu objevily, vzhledem k celkovému počtu prostředků v pražské MHD se vždy jednalo o nevýznamný objem.

Autor: Jan Puci, Pražský patriot
foto:

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024