PRAHA 6: PŘES 5 MILIONŮ KORUN VYHOZENO OKNEM? SMETENÍ ZÓN STÁNÍ ZE STOLU JE SKANDÁLNÍ!

PODÍVEJTE SE - UVNITŘ ČLÁNKU VIDEOREPORTÁŽ ČT. Praha, 17. 4. 2013 – Taková čísla zřejmě nikdo nečekal! Přesně 57 % obyvatel Prahy 6 – tedy nadpoloviční většina – si přeje zavedení parkovacích zón v šesté městské části. Až 73 % obyvatel uvádí, že nejvíce potřeba jsou „modré“ zóny pro rezidenty, nejméně potřebné jsou zelené zóny krátkodobého stání. Alarmující je přitom zjištění, že v žádné části Prahy 6 není současný systém parkování bez zón vnímán pozitivně a problémy s parkováním hlásí 83 % obyvatel. Vyplývá to z exkluzivního průzkum veřejného mínění zpracovaný společností PPM Factum pro Prahu 6. Průzkum probíhal dotazníkovým šetřením na reprezentativním vzorku 1513 respondentů od 1. do 19. března letošního roku.

Hlavní foto

REPORTÁŽ ČT K ZÓNÁM - ZDE: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/213411000140417-udalosti-v-regionech/obsah/255012-parkovaci-zony-se-nerozsiri/

„Úterní rozhodnutí Rady hlavního města je naprosto skandální! Cítíme se být podvedeni, protože nám město v předchozích letech zóny slibovalo, Praha 6 investovala už od roku 2004 (!) přes 5 milionů korun do studií na zavedení zón a výsledkem je úterní smetení projektu ze stolu. Předložíme veškeré účty Radě města a budeme chtít, jak nám vysvětlí, že jsme zbytečně vyhazovali miliony korun. Občané městské části Praha 6 jsou plnohodnotnými obyvateli hlavního města a Rada by měla hájit i jejich zájmy,“ řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková.

Doprava v klidu na Praze 6 v příštím roce bez zón placeného stání je pro vedení Prahy 6 naprosto nemyslitelná, stejně jako pro její občany. Radnice udělá maximum proto, aby zóny byly zavedeny. Zavedení zón placeného stání schválilo zastupitelstvo Prahy 6 už v prosinci 2008. Městu trvalo více než tři roky, než v roce 2012 konečně schválilo pouhý záměr vypsání výběrového řízení na provozovatele zón placeného stání.

Obrovský ohlas a překvapené reakce vyvolala zpráva i na facebookovém profilu Prahy 6

Ladislav V.: Chci zóny placeného stání! Prosím, udělejte, co půjde, abychom my, občané Prahy 6 měli kde zaparkovat. Všude samý vetřelec že středočeského kraje... Parkovat neumějí, takže tam, kde by zaparkovali dva, stojí jeden Středočech. Jdete se někdo podívat ráno na Dejvickou a přilehlé ulice. Hrůza. Doufám, že se situace brzy dobře vyřeší. Klidně podepíšu žádost za modré zóny! Určitě nebudu sám!

Lenka B.: Tomu se ani nechce uvěřit, ještě podle nedávných zpráv to mělo být v půlce letošního roku hotové.

Tomáš Chalupa, bývalý starosta Prahy 6, ministr životního prostředí: Na Praze 6 jsme parkovací zóny řešili celých 5 let, doslova ulici po ulici jsme s místními obyvateli a živnostníky diskutovali, zda jsou pro ně v dané ulici parkovací zóny výhodné či nevýhodné a podle toho také celý systém nastavili. Pět let diskutujeme s pražským Magistrátem, kdy a jak parkovací zóny schválí. Pět let nám neustále někdo slibuje, že „příští rok“ určitě zóny budou. Výsledkem je, že dnes díky pánům radním z TOP09 léta pečlivě připravovaný materiál spadne ze stolu.

Elis C.: Jak to bude vypadat v dalších letech, si raději nepředstavuju.

Praha 6 na zóny čeká nejdéle, zaplatila už miliony korun!

„Šestka je bez zón placeného stání velkým parkovištěm, kam svá auta odkládají řidiči přijíždějící ze středních Čech nebo z ostatních městských částí – Praha 1, Praha 7 – kde by za parkování museli platit a takto na Praze 6 zaparkují pohodlně a zcela zdarma na úkor místních občanů,“ řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková.

Pokud by byly ZPS zavedeny, obyvatelé Prahy 6 nejsou jednotní v tom, zda by měly být zavedeny na řadě frekventovaných míst (34 %), nebo jen na velmi málo těch nejexponovanějších místech (34 %). Plošné zavedení ZPS má jen velmi málo příznivců (17 %).

„Bez ohledu na souhlas se zavedením ZPS má většina lidí za to, že navržený systém zlepší možnosti parkování nebo, že je alespoň nezhorší. Velmi žádané jsou ale také parkovací domy nebo podzemní garáže, jako nutný doplněk zavedení ZPS,“ říká místostarosta Prahy 6 Jan Záruba.

Modrá, oranžová, nebo zelená zóna?

Průzkum počítal se třemi typy parkovacích zón – modrými (rezidentními), oranžovými (2 hodiny stání, víkendy zdarma) a zelené zóny (8 hodin placeného stání, víkendy zdarma). 73 % osob uvádí jako nejpotřebnější právě modré zóny, naopak jen 60 % hodnotí jako potřebné zelené zóny pro krátkodobé státní. Téměř 3 z 10 obyvatel má ale za to, že modrých zón by mělo být méně, než jak je to v okolních částech Prahy.

„Lidé by si v podstatě modré (rezidentní) zóny přáli, ale současně nesmí být tyto zóny zavedeny plošně všude a navíc musí být doplněny ZPS pro krátkodobé stání. Což je přesně ten model, o který radnice Prahy 6 už pátým rokem usiluje,“ říká Záruba.

V žádné části P6 není současný systém vnímán pozitivně!

I v „nejpozitivnějších“ částech jako jsou Vokovice a Veleslavín hodnotí parkování negativně 7 lidí z deseti. Vůbec nejhůře je současný systém parkování vnímán v Bubenči, kde je poměř 85 negativních hlasů ze sta.

Radnice Prahy 6 chce ZPS jen ve vybraných lokalitách a tzv. smíšený model

Navržený model zpoplatnění se týká pouze lokalit, kde je s parkování dlouhodobý problém, t. j. širší centrum v okolí stanic metra Dejvická a Hradčanská, pak obchodní třída Bělohorská. Další rozšiřování zón plánujeme v souvislosti se zprovozněním nových stanic prodlouženého metra linky A, přičemž přípravné práce na projektu jejich rozšíření již započaly. V této fázi rozšiřování zón počítáme i s jejím zavedením v Břevnově.

 

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024