PRAHA 6: Jaké změny v MHD po otevření metra ROPID plánuje?

Velké diskuse vyvolal článek zpravodajského serveru iDnes.cz, ve kterém se informuje o možných, ale zatím ze strany organizátora pražské dopravy společnosti ROPID, nepotvrzených změnách v MHD po otevření metra do Motola.

ČTĚTĚ ZDE: Cestující se děsí změn řádů, které přinese metro do Motola. Ropid mlží http://praha.idnes.cz/zmeny-jizdnich-radu-kvuli-metru-dae-/praha-zpravy.aspx?c=A140315_2045661_praha-zpravy_kol

Hlavní foto

"Zájem městské části Praha 6 se nyní upíná především na připravované prodloužení trasy A metra, kde bychom se rádi podíleli na přípravě schématu návazné povrchové dopravy, tak, aby nedošlo k obdobné situaci, jako v září roku 2012, kdy se naplánovaly velké změny v MHD a městským částem prakticky nebyl již dán prostor pro prosazení nějakých korekcí," řekl Jan Záruba, místostarosta MČ Praha 6 a radní pro dopravu.

I přes žádosti městské části Praha 6 zatím ROPID oficiálně žádné materiály s plánovanými změnami MHD po otevření metra do Motola neposkytnul. Proč?

"Po diskusi se zástupci ROPIDu jsme byli ujištěni, že se zatím změny v MHD v souvislosti s otevřením metra do Motola od začátku druhého pololetí letošního roku neplánují, a tak zatím není ani co poskytovat. Bylo nám přislíbeno, že případné uvažované změny budou projednány nejdříve s dotčenými městskými částmi," řekl Záruba.

"Až budeme mít na základě všech vyhodnocených přepravních průzkumů seznam uvažovaných změn ke zprovoznění „áčka“ (pozdější období druhého pololetí 2014), budeme je projednávat nejprve s městskými částmi," slibuje Pavel Procházka, ředitel společnosti ROPID.

Uvažované změny, o kterých informují média, jsou pro městskou část Praha 6 v zásadě nepřijatelné. "Odmítáme v médiích zmiňované zakončení autobusové linky č. 174 směrem z Motola už na Vypichu. Tím by mnoho lidí v této oblasti, dále na Břevnově a v Dejvicích zůstalo bez jednoho autobusového spoje v těchto oblastech," řekl Záruba.

A stále a to již od roku 2012 není vyřešen požadavek Prahy 6 na sjednocení spojení mezi oblastí Dejvice a Anděl přes Strahov – konkrétně stále musejí cestující na Strahově „přebíhat“ z linky 191 na linku 143 – viz například tento článek - http://praha.idnes.cz/prestavba-zastavky-na-strahove-d3v-/praha-zpravy.aspx?c=A121121_165754_praha-zpravy_ab

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024