Práce na prodloužení tramvajové trati v Podbabě začaly

Dělníci v noci na 16. ledna odstranili most železniční vlečky v Podbabě. Sejmutí mostu je součástí přípravných prací na výstavbu tramvajové trati v této oblasti.

Hlavní foto

Kvůli tomu byla na několik hodin uzavřena Podbabská ulice, nad kterou se most nacházel. Sejmutí mostu je součástí přípravných prací na výstavbu tramvajové trati v této části Prahy. Kvůli likvidaci mostu je automobilový provoz v této části Podbaby odkloněn na několik dní na krátkou objízdnou trasu.

Prodloužení trati

Tramvajová trať v Podbabě bude prodloužena zhruba o 260 metrů nové dvoukolejné trasy. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha – Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí. Stavba by měla být dokončena zhruba v polovině letošního roku.

Investorem opravy a prodloužení tramvajové tratě v Podbabě je Dopravní podnik hlavního města Prahy. Zhotovitelem je společnost Eurovia CS, která si na konci loňského roku převzala staveniště a začala s přípravnými pracemi.

Hlavním cílem prodloužení mělo být vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale železniční zastávka Podbaba kvůli nedostatku peněz vybudována s několikaletým zpožděním. Není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola. Proto bude nová smyčka umístěna západně od ulice Podbabská.

Dopravní podnik ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci získá z operačního programu Praha – Konkurenceschop­nost.

Fotogalerie vizualizací na facebooku

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024