POZOR! PŘESNĚ ZA MĚSÍC ZAČÍNÁ GENERÁLNÍ OPRAVA HLAVNÍ DRÁHY RUZYŇSKÉHO LETIŠTĚ!

UVNITŘ ČLÁNKU KE STAŽENÍ MAPY - PROVOZ BĚHEM GENERÁLNÍ OPRAVY, PŘÍLETY, VZLETY. Už 15. května 2013 vypukne na pražském letišti generální oprava hlavní dráhy. Potrvá více než čtyři měsíce až do 30. září 2013.

Hlavní foto

Důvody generální opravy hlavní dráhy

Letiště Praha, a. s., provozovatel mezinárodního Letiště Václava Havla Praha, přistoupilo ke generální opravě hlavní dráhy, která je v nepřetržitém provozu od roku 1963 z následujících důvodů. Doposud byly veškeré opravy hlavní dráhy realizovány pravidelně na jaře a na podzim během dvou až třítýdenních uzávěr. Tyto průběžné opravy však již nedostačují a jejich délka se s ohledem na stav dráhy postupně prodlužuje. Hlavními důvody jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu v místě prasklin a praskliny v asfaltovém povrchu. Příčinou je již zmíněné vysoké stáří povrchů i konstrukce vozovky. Stav hlavní dráhy byl vyhodnocen jako dlouhodobě nevyhovující a Letiště Praha, a. s., přistoupilo k jedinému možnému řešení, tedy ke generální opravě.

Harmonogram generální opravy hlavní dráhy

V roce 2012 byla realizována 1. etapa generální opravy hlavní dráhy, která trvala tři měsíce a zahrnula opravu zhruba 900 metrů z celkové délky 3 715 metrů. Druhá etapa byla naplánována na rok 2013 a závěrečná třetí na 2014. S ohledem na zmírnění dopadu zvýšeného leteckého provozu na obyvatele dotčených obcí a požadavky okolních municipalit na co nejkratší uzávěru i na technická doporučení k dalšímu průběhu opravy, vedení společnosti rozhodlo obě etapy sloučit do jedné, realizované v roce 2013 v termínu od 15. května do 30. září. Důvodem pro výběr termínu generální opravy jsou vhodné meteorologické podmínky pro příslušné stavební práce.

Organizace leteckého provozu během 2. etapy generální opravy hlavní dráhy

Vedení Letiště Praha, a. s., ve spolupráci s Řízením letového provozu, s. p., a leteckými společnostmi usiluje, stejně jako tomu bylo u první etapy, o to, aby letecký provoz byl organizován co nejohleduplněji k obyvatelům okolních obcí, městských částí Prahy a Kladna a zároveň byla dodržena veškerá pravidla bezpečnosti leteckého provozu. V druhé a závěrečné etapě bude mít letiště k dispozici pouze vedlejší dráhu a tak byl provoz nastaven tak, aby pro přistání letadel byl při standardní provozní situaci převážně využit směr přes Prahu a pro starty směr na Kladno. Byla nastavena přísnější pravidla pro noční lety. V době od půlnoci do páté hodiny ranní nejsou žádné lety plánovány. Letiště Praha umožní pouze přistání a starty zpožděných letů zejména u bázovaných dopravců. Noční provoz mezi půlnocí a pátou hodinou bude organizován pouze ve směru na Kladno a od Kladna. Letiště Praha zároveň ve spolupráci s Řízením letového provozu nastavilo nová pravidla pro odlety převažujících proudových letadel směrem na Kladno tak, aby se snížil dopad hluku z leteckého provozu na občany při této nejhlučnější operaci letadla.

Monitoring hluku a dodržování letových tratí

Hluk z leteckého provozu bude po celou dobu generální opravy měřen a v souladu s platnou legislativou vyhodnocen nezávislou hlukovou laboratoří, která na Letišti Václava Havla Praha provádí monitoring hluku a letových tratí nejmodernějším systémem ANOMS8.  Kromě stacionárních stanic budou využity také dvě mobilní měřící stanice. Metoda kontroly byla projednána s orgány ochrany veřejného zdraví.

Přínosy generální opravy hlavní dráhy

Zásadním přínosem generální opravy hlavní dráhy je zvýšení provozní bezpečnosti a dále pak také fakt, že po jejím ukončení už nebudou pravidelné jarní a podzimní údržby trvat dva až tři týdny, ale bude stačit tři až pět dní. Trvalou eliminaci využití vedlejší dráhy pak přinese výstavba nové dráhy paralelní se současnou hlavní, jejíž zprovoznění je podle aktuálně platného harmonogramu plánováno na r. 2018/2019.

Další informace

Infocentrum

Pro občany, kteří mají jakýkoliv dotaz nebo chtějí další informace o generální opravě hlavní dráhy, jsme připravili

dny otevřených dveří v novém infocentru Letiště Václava Havla. Počínaje 16. dubnem, bude otevřeno každé druhé úterý v měsíci od 15 do 18 hodin. Infocentrum se nachází v areálu starého letiště na adrese K letišti 6/1019, Praha 6 v přízemí. Nedaleko je zastávka autobusu „K letišti“. Návštěvníkům zde budou k dispozici pracovníci Letiště Praha schopní odpovědět na dotazy týkající se nejen generální opravy, ale také provozních omezení, nastavení letových tratí a sledování hlukové situace.

E-mail: Zájemci mohou své dotazy směřovat také na komunikace{zavináč}prg{tečka}aero

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024