POTVRZENO: ZMĚNY MHD MUSÍ ROPID PŘEDĚLAT, PRAHA 6 USPĚLA

ČTK: Praha odmítla podobu zamýšlených změn MHD. Od dubna se upraví jen povrchové linky v okolí prodlouženého úseku metra A v Praze 6, i jejich návrh ale projde revizí. Na dnešní tiskové konferenci to řekl náměstek primátora Petr Dolínek (ČSSD). Zamýšlené změny se staly terčem kritiky městských částí i obyvatel, celkem magistrát eviduje na 3000 připomínek.

Hlavní foto

"Vítáme, že hlavní město Praha vyslyšelo hlas Prahy 6 a zavedou se pouze nezbytné změny v MHD a ne změny celoplošné, které ROPID původně naplánoval. Budeme nadále trvat na tom, aby změny MHD byly co nejvíce promyšlené a vyhovovaly co nejvíce občanům. MHD je tady pro lidi a ne lidé pro to, aby sloužili MHD," řekl Ondřej Kolář (TOP 09), starosta městské části Praha 6.

"Jsem za rozhodnutí náměstka Petr Dolínka vrátit navrhované změny MHD společnosti ROPID k přepracování velmi rádi. Oddálení plošných změn MHD je přínosné i proto, aby se mohlo naplánovat posílení MHD v souvislosti se zavedením zón placeného stání v Praze 6," řekla Petra Kolínská (SZ), zástupkyně starosty zodpovídající za oblast dopravy.

„Prošel jsem všechny námitky a i přesto, že oceňuji rychlost, se kterou ROPID velkou část připomínek pozitivně vyřešil a zapracoval, shledal jsem oprávněnost dalších mnoha připomínek, které zohledněny nejsou. Vracím tedy návrh ROPIDu k zásadnímu přepracování tak, aby byl v souladu s požadavky městských částí a především ku prospěchu Pražanů,“ oznámil Petr Dolínek.

Zároveň dodává: „Již před volbami jsme avizovali, že chceme napravit to, co se nepovedlo při revizi pražské hromadné dopravy v roce 2012 a v současném návrhu některé zásadní změny zapracovány nevidím. K 6. dubnu proto proběhne pouze úprava těch linek MHD, která je nezbytně nutná, aby byly splněny podmínky související s financováním stavby metra A z evropských dotací a nedocházelo k dublování dopravy v lokalitách kolem nových stanic metra.“

Náměstek Dolínek současně uložil ROPIDu, aby začal pracovat na novém návrhu změn v pražské hromadné dopravě, ve kterém budou zohledněny již zaslané připomínky a bude reflektovat požadavky jednotlivých městských částí.

Podle původního návrhu se změny neměly týkat jen Prahy 6, ale celého území Prahy. Po stejných trasách mělo jezdit jen sedm z 24 linek tramvají, měly přibýt dvě nové a jedna měla být zrušena. Změny se měly dotknout také 54 ze 134 autobusových linek. To teď již neplatí a Ropid dostal celý materiál k přepracování. Termín, do kdy jej má vytvořit, dán nebyl. "Bude to úkol nového ředitele Ropidu," řekl Dolínek.

Jasné ale v tuto chvíli není ani to, jak budou nově jezdit linky v okolí prodlouženého metra A. Také ty totiž Ropid společně s DPP a Prahou 6 znovu posoudí. "Musí to udělat tak, aby mohly začít od 6. dubna platit," dodal Dolínek. Místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská uvedla, že s Ropidem ani DPP se na znění změn ještě radnice nedohodla.

Nejvíc připomínek vyslovily čtvrti v západní části Prahy, jedním z nejhlasitějších kritiků byla Praha 6, kudy vede nová část metra. Výhrady měly ale i ostatní městské části, kterým vadilo, že se mění MHD i na druhé straně Prahy, než kudy vede nové metro.

Na prodlouženém úseku metra A přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz bude Prahu letos stát 313 milionů korun a stavba vyšla na asi 20 miliard korun.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024