Placené parkování bude možná i v části Prahy 6

Placené parkování se možná rozšíří i do Prahy 6.  Zastupitelé dnes drtivou většinou hlasů schválili záměr na zavedení zón v centrální části Dejvic, Bubenče a Hradčan.
Hlavní foto

Placené parkování by ale podle záměru mělo vypadat poněkud jinak, než je tomu v první, druhé, třetí a sedmé městské části. Parkovací karty by si mohli koupit všichni obyvatelé šesté městské části. Navíc by měla být zavedena smíšená zóna pro obyvatele i návštěvníky. Bylo by možné v ní parkovat na kartu, návštěvníci by platili v automatech. "Praha 6 nechce model, který je jinde," uvedla zastupitelka Jaroslava Trnková.

Právě v centrální části Dejvic, Bubenče a Hradčan je prý situace s parkováním nejhorší. V ulicích je asi 8800 stání, přes den tam ale parkuje 9000 vozidel. V noci podle informací ze zastupitelstva místa stačí, když v ulicích stojí asi 7000 automobilů.

Podle představ radnice by polovina kapacity zón byla určena pro místní obyvatele a druhá polovina pro návštěvníky. Díky smíšené zóně by však místní lidé měli v podstatě k dispozici 90 procent kapacity zón. Zhruba stejně tomu je v již zavedených zónách.

Radnice Prahy 6 nyní nechá vypracovat projekt zón, bude o jejich zavedení jednat s magistrátem a bude se snažit o to, aby záměr získal větší podporu mezi obyvateli. "Pak budeme mít konečnou podobu. Můžeme ji ale také neschválit," podotkl starosta Chalupa.

Pro dnešní návrh hlasovalo 40 zastupitelů, jen jeden byl proti. Podle usnesení bude radnice jednat s magistrátem o posílení hromadné dopravy v Dejvicích a bude se snažit o zvýšení počtu parkovacích míst.

Do loňska bylo placené parkování jen v pravobřežní části Prahy 1. Do širšího centra se rozšířilo koncem roku a letos. Zóny ale způsobily problémy jinde. Automobily se přelily například do vinohradské části Prahy 10, do Karlína i do páté a šesté městské části. Také proto tamní radnice uvažují o zavedení placeného parkování. Například v Praze 5 je zpracováván projekt pro centrální část Smíchova. Na celou městskou část chce rozšířit zóny Praha 3.


(s využitím ČTK)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024