Na řadě je nyní Malovanka

Mimoúrovňová křižovatka umožní využití kapacity levobřežních tunelů, říká radní hlavního města Radovan Šteiner.
Hlavní foto

Úsek Městského okruhu od Barrandovského mostu až po severní portál Strahovského tunelu slouží motoristům k všeobecné spokojenosti již několik měsíců. Trasa, která byla zprovozněna v srpnu loňského roku, odlehčila především Smíchovu a Malé Straně. Nyní je na řadě další dílo ze souboru staveb Strahovského tunelu - mimoúrovňová křižovatka Malovanka.

Křižovatka by měla především umožnit propojení všech stávajících komunikačních směrů v této lokalitě, kromě toho na ni ale naváže i připravovaná část plánovaného vnitřního Městského okruhu směrem na Pelc-Tyrolku.
"Jde o přestavbu dnešní světelné křižovatky na křižovatku mimoúrovňovou bez semaforů," vysvětlil radní Radovan Šteiner. Dodal, že pro radnici i nadále zůstává prioritou městská hromadná doprava, avšak ruku v ruce s rozšiřováním její sítě musí jít i dobudování okruhů chránících centrum města.

Po dokončení křižovatky na Malovance a odstranění semaforů budou vozidla mimoúrovňově rozvedena do uliční sítě Prahy 6 a 7. "Tak bude moci být využita plná kapacita celé tunelové soustavy od Zlíchovského tunelu přes tunel Mrázovka až po Strahovský tunel," dodává radní. Podle něj na stavbu plynule naváže výstavba severozápadní části okruhu, tedy od Malovanky dále směrem na Špejchar a poté dlouhým tunelem pod Letnou a Vltavou do Tróje, kde se napojí na Povltavskou ulici a na most Barikádníků.

Tvůrcem řešení Malovanky je architekt Arnošt Navrátil, profesor pražské ČVUT, který již navrhoval smíchovskou část Městského okruhu. Nové komunikace budou mít dva jízdní pruhy široké 3,5 metru s rozšířením o připojovací a odbočovací pruhy. Součástí stavby bude systém pěších cest, navazující na stávající pěší trasy, a nad Patočkovou ulicí pak bude propojen lávkou. Podle představitelů Metrostavu, který je zhotovitelem celé stavby, by měla být zbrusu nová křižovatka na Malovance za 31 měsíců, tedy na podzim roku 2007. Po dobu výstavby bude zachována průjezdnost všemi dopravními směry, v nutných případech však bude docházet k částečnému omezení dopravy do jednoho jízdního pruhu.

(podle Listů hlavního města Prahy)

Městský okruh - širší vztahy ZDE
Strahovský tunel, 2. stavba - křižovatka Malovanka ZDE
Fotogalerie ZDE

Související články

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024

Členové Rady městské části Praha 6, Rady obce Horoměřice a městské části Praha - Nebušice se sešli na společném jednání, aby řešili otázku dopravní situace a konkrétních dopravních opatření v ulici Horoměřická. Na závěr přijali společnou deklaraci, kde vyjádřili společnou snahu o urychlení řešení neuspokojivé dopravní situace v ulici Horoměřická.

Celý článek 18. 11. 2024

Stavba krytého bazénu Petynka má hotový projekt pro stavební povolení. Moderní budova s bazénem dlouhým 25 metrů bude energeticky úsporná.  Pohyblivé dno s proměnlivou hloubkou umožní sportovní i kondiční plavání, plaveckou výuku a nabídne zázemí vodním sportům jako synchronizované plavání nebo vodní pólo.

Celý článek 14. 11. 2024