Včera se poprvé sešla pracovní skupina, jejíž účastníci se dohodli na podpoře zaměstnanosti v profesích spojených s odvětvím leteckého provozu, který je zejména pro Kladensko i přilehlou Prahu 6 velkým generátorem pracovních míst.
V areálu letiště dosud pracuje více než 17 500 lidí, především z Prahy a Středočeského kraje. Kromě iniciátorů této aktivity - starosty Městské části Praha 6 Tomáše Chalupy a primátora města Kladna Dana Jiránka se jednání zúčastnily také ředitelky Úřadů práce Prahy 6 a Kladna Eva Svěrčinová a Lenka Staňková a koordinátorka strategického rozvoje Prahy 6 Jaroslava Trnková. Největší zaměstnavatele zastoupili generální ředitel a předseda představenstva Letiště Praha Miroslav Dvořák, generální ředitel Řízení letového provozu Jan Klas a člen představenstva a viceprezident pro pozemní provoz Českých aerolinií Peter Jusko.
Starosta Tomáš Chalupa potvrdil, že nová pracovní skupina se bude scházet pravidelně každý měsíc, aby monitorovala vývoj situace na letišti, ale i zaměstnanost v okolních regionech.
„S napětím očekáváme vývoj v ČSA, budeme sledovat i stav jednání a další kroky ve věci hospodaření ČSA, chystané privatizace a sporu mezi vedením a zástupci odborů. Chceme se také věnovat dlouhodobé koncepci větší ekonomické stability růstu letiště, které výrazně přispívá k zaměstnanosti okolních regionů,“ řekl po prvním jednání pracovní skupiny starosta Chalupa.
Generální ředitel a předseda představenstva Letiště Praha Miroslav Dvořák v této souvislosti uvedl, že:
„Hlavním ekonomickým stimulem pro rozvoj zaměstnanosti v regionu bude nová paralelní dráha, která během výstavby a následného zprovoznění přispěje novými téměř 17 tisíci pracovních míst. Dokládá to jednak analýza předních českých makroekonomů, tak i zahraniční zkušenosti. Např. plánovaná třetí dráha na letišti v Londýně Heathrow přinese do britské ekonomiky 30 miliard liber (téměř 900 miliard korun) a během výstavby zajistí práci pro 50 tisíc lidí. Po jejím zprovoznění na letišti přibude 10 tisíc nových pracovních příležitostí. Ty se přiřadí k dnešním 72 tisícům.“
Generální ředitel Řízení letového provozu Jan Klas zmínil i zatím ne příliš známý fakt, že dráha přispěje také k snížení hlukové zátěže, protože dispečerům umožní snadnější organizaci provozu a letadla nebudou muset tzv. čekat ve vzduchu, až se současná hlavní dráha uvolní.
Ředitelky úřadů práce účastníky jednání seznámily s úrovní nezaměstnanosti v jednotlivých regionech, na Kladensku se jedná o více než 8 % lidí bez práce, v Praze je celkové číslo 3,2 %, z toho v Praze 6 jde o 2,7% nezaměstnanost.
Letiště Praha stejně jako všechna významná mezinárodní letiště přispívá k podpoře zaměstnanosti v okolních regionech. Samotné zaměstnává více než 2 300 lidí, letecké společnosti poskytují další tisícovky pracovních míst. Na letecký provoz jsou pak navázány doplňující služby, tedy stravování, ubytování, doprava a mnoho dalších, které jsou realizovány přímo v areálu letiště.
Další informace na www.prg.aero
Umožňují základní funkce webových stránek, jako je přihlášení uživatele a správa účtu. Webové stránky nelze bez nezbytně nutných souborů cookies správně používat.