Kachničky vyrazily do ulic

Bezpečnostní kampaň radnice Prahy 6 s názvem Dejte přednost životu, jejíž maskotem je kachnička převádějící přes ulici své potomky, oslovila první zájemce. Promotéři své stánky totiž poprvé představili 8. května na Dejvické ulici v rámci akce Dejvická slavnost.
Hlavní foto

“Chceme být se stánky účastníky různých akcí Prahy 6, kde se dá předpokládat velká účast a kde budeme moci oslovit jak děti, tak i dospělé. Na Dejvické slavnosti to byla premiéra promotérů i speciálních stánků. Mile nás překvapil velký zájem lidí nejrůznějšího věku. Promotéři rozdali 4 tisíce informačních letáků a 3 a půl tisíce odrazek na kolo,“ sdělil starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Bezpečnostní kampaň Prahy 6 „Dejte přednost životu“ je zaměřena na děti i na dospělé, na řidiče i na chodce. Praha 6 dává na dopravní opatření ke zvýšení bezpečnosti více než ostatní městské části či magistrát.

„Bez vstřícnosti řidičů a jejich pochopení budou všechny speciálně značené přechody, zpomalovací zóny či reflexní doplňky pro děti docela zbytečné,“ vysvětluje starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

V první fázi, která již začala 1. května, zamířila kampaň svou formou outdorových médií – billboardů, laviček, bannerů - především na řidiče.

„Apeluje na řidiče, aby dali přednost životu před rychlou jízdou a sundali nohu z plynu. Zároveň se věnovali řízení, zastavovali na přechodech, dodržovali bezpečný odstup a dávali pozor na děti,“ řekl Chalupa.

V další fázi, která byla zahájena v rámci akce Dejvická slavnost, chce kampaň působit na děti i dospělé, tedy na skupinu pěších či cyklistů prostřednictvím promotérů, kteří budou na vybraných akcích Prahy 6 rozdávat informační, ale i praktické a bezpečnostní pomůcky, které mohou někdy zachránit život. Na Dejvické slavnosti šlo zatím „pouze“ o odrazky na kolo, v dalších dnech přibudou další pomůcky - reflexní textilní vesty, reflexní textilní nálepky, reflexní přívěsky, dětské přilby na kolo, „stopka“ pro pedagogy, pásky na oděv, ale také papírové kšilty, trička, žvýkačkové papírky, letáky a samolepky.

Další příležitost k setkání s promotéry kampaně bude mít veřejnost 19. května a to hned na dvou akcích Prahy 6 - Jarních bubenečských trzích aneb Slavnostech Na Štrozoku (19., 20. května 2007, Krupkovo náměstí) a tradičním cyklistickém závodě Dětská pražská padesátka (19. května 2007, plochodrážní stadion na Markétě).

Související články