Jak se mění dejvické nádraží

Svůj bývalý lesk a krásu, kterou mívalo za první republiky, když jej užíval prezident Masaryk na cestách do Lán, by mělo znovu získat dejvické nádraží.
Hlavní foto

V současné době probíhá jeho rekonstrukce, která by měla být dokončena v dubnu.

Prezident Masaryk by se cítil v salonku zase jako doma Zatímco chaos na Hradčanské jen tak nezmizí, spíš naopak, nádraží na pomezí Dejvic a Hradčan už má za sebou část omlazovací kúry.

Loni ho do čtyřicetiletého nájmu získala společnost ČD Reality, na konci října tu začaly opravy. „Například v přízemí rozšíříme přibližně o 35 metrů čtverečních restauraci, přibude jí i sociální zařízení. V hale budou také nová WC, a to včetně bezbariérových,“ popisuje ředitel firmy Eugen Bečka změny, jejichž první fáze by měla být hotova do konce dubna. V první půlce května se na nádraží chystá kolaudační komise.

Důkladně museli stavaři pod dohledem památkářů zapracovat také na Masarykově salonku v přízemí. Tytam jsou škaredé podhledy, na zdi se vrátily původní štuky, zpět jsou i okna na peron.

„V místnosti s padesáti místy bychom rádi pořádali konference nebo výstavy,“ přibližuje budoucnost salonku Bečka.

Protože ČD Reality vloží do rekonstrukce odhadem 40 milionů korun, chce taky peníze vydělat nazpět. Proto se do bývalých prostor úschovny zavazadel o rozloze 120 metrů čtverečních nastěhují lékařigynekologové a v přízemí, prvním i druhém patře zbude dost místa i pro kanceláře. V nich se usídlí také sama společnost ČD Reality.

Historická budova se tak po dlouhých letech vrátí k původní podobě. Nakonec by však mohla dejvická zastávka zůstat bez vlaků, protože ty možná zmizí pod zem. „Vedení trasy směrem na severozápad ještě není definitivně rozhodnuté. Pokud ale povede Buštěhradskou drahou, pak by s vysokou pravděpodobností vedla pod zemí,“ potvrzuje změny Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty, která o koleje pečuje. Pod zemí se však v okolí Hradčanské kutá už teď. Stavbaři totiž na Letné hloubí tunel Blanka, což za pár týdnů může zasáhnout i dejvický terminál. A to nijak pozitivně.

„Od května budeme průběžně upravovat provoz tramvají od Strossmayerova náměstí směrem k Letné a pak dál k Hradčanské,“ přitakává mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.

Minimálně další dva roky budou na tramvajové trati vládnout zmatky. „Konkrétní informace ale zatím nemám,“ přiznává Pečený, který cestujícím alespoň slibuje, že Hradčanské se změny dotknou jen částečně.

(s využitím MF Dnes a čas. Šestka)

Další informace
Dejvickému nádraží se vrací důstojnost

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024