Dopravní podnik vyhlásil tendr na prodloužení trasy metra A

Pražský dopravní podnik odstartoval miliardový tendr na prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola. Zhruba šestikilometrový úsek by se měl začít stavět v prosinci, hotov má být v roce 2014.
Hlavní foto

Stát by měl zhruba 13 miliard korun. Informuje o tom deník E15. Obří tendr, který podnik vyhlásil tento týden, přichází v ideální době. Stavebním firmám totiž ubývají zakázky a developerské firmy odsouvají dříve plánované projekty na neurčito. Vítěz bude v příštích čtyřech letech inkasovat dvě až tři miliardy korun ročně. Očekává se tedy, že stavební firmy svedou o zakázku ostrý boj, píše.

"Určitě se přihlásíme. Od roku 1967 jsme stavěli všechny úseky pražského metra," cituje mluvčího společnosti Metrostav Františka Poláka. Vedle Metrostavu, který je považován za favorita výběrového řízení, už potvrdily zájem i Hochtief a Skanska. "Dokumentaci jsme si už vyzvedli a zájem o zakázku určitě máme," uvedl mluvčí Hochtiefu Milan Řepka. "Seznamujeme se s detaily zadání," řekl deníku mluvčí Skansky Jan Hrabovský.

Zájemci musejí nejpozději do 15. května složit čtvrtmiliardovou kauci a bankovní příslib na úvěr v hodnotě nejméně 750 milionů korun. Další půlmiliardu musí mít krytou pojistkou. Také musí mít za sebou stavbu nejméně tří tunelů v hodnotě pěti miliard korun. Zakázka by mohla přinést práci více firmám. Podle zadání tendru může vítěz polovinu prací předat svým subdodavatelům.

"V podobných zakázkách se chodí do sdružení," cituje E15 zdroj blízký tendru.

Prodloužení trasy metra A do pražského Motola je první etapou projektu propojení pražského letiště s centrem města. Až do Ruzyně by se měli cestující svézt až v roce 2018, připomíná E15.

Celkové náklady na prodloužení trasy A odhaduje dopravní podnik na 21,6 miliardy korun. Peníze by měly jít zčásti z operačního programu Doprava a zbytek, zhruba 14 miliard, bude muset uhradit Praha z vlastního rozpočtu, dodává.

(podle www.prazskenoviny.cz, foto: ČTK)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024