Vyplujte do práce

Převozníci se svými bárkami dnešním dnem ovládli Vltavu. Pokud si chcete zkrátit cestu přes řeku, můžete využít jejich služeb. V Praze 6 jsou hned přívozy dva.

Hlavní foto

Připravte si však nějaký ten drobák nebo jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Nechat se vzít na druhý břeh totiž něco stojí. "Na přívozu máme jak označovače na jízdenky, tak čtečku na Opencard. Lístky taky prodáváme," říká provozovatel pražských přívozů Zdeněk Bergman.

Pokud si myslíte, že přívoz není vhodná cesta do práce a je dobrý tak akorát na rodinné výlety, pak jste na omylu. "Čím dál více lidí jezdí přívozem do práce. Nejvíce jich zaznamenáváme na úseku mezi Podbabou a Podhořím. Loňský rok jsme tam převezli až 1 800 cestujících denně," vzpomíná Bergman.

Právě i díky zvyšujícímu zájmu Pražanů o lodní dopravu hlavní město navýšilo počet lodí, které tak budou jezdit v kratších intervalech. "Čím dál více lidí si uvědomuje, že jet přívozem není pouze romantika, ale v některých případech i úspora času," tvrdí Bergman. Ten dodává, že jedinou obavou převozníka je samotná hladina řeky. Když stoupne, převozník nesmí vyplout.

Převezou vás

P1: Dolní Sedlec - Zámky, severní okraj Prahy, slouží jako alternativa mostu z Bohnic na Suchdol
P2: Podbaba, spojuje vltavské břehy mezi vyústěním Šáreckého údolí a Podhořím, nejvytíženější
přívoz
P3: Lihovar - Dvorce - Žluté lázně
P4: Dětský ostrov - Národní divadlo - Hollar, v zimě nepojede
P5: Císařská louka - Jiráskovo náměstí, vytížený přívoz
P6: Modřany - Lahovičky, oblíbený přívoz cyklistů a inline bruslařů

(podle deníku Metro)

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Dnešní setkání se starosty okolních obcí k řešení dopravy navazovalo na to, které se uskutečnilo letos v dubnu. To bylo iniciováno žádostí okolních obcí o řešení dopravní situace. Na dnešním setkání zazněly informace od TSK a ROPID k opatřením v dopravě, která jsou již realizována či plánována. A došlo ke shodě všech přítomných aktérů na potřebě postupovat společně v přípravě a realizaci dalších dopravních opatření.

Celý článek 27. 11. 2024

Na městskou část Praha 6 se obrátilo několik obyvatel ulic Pod Novým lesem a Nad Hradním potokem s problémem vysokého množství dopravy se všemi negativními dopady, kterými jsou například snížený komfort bydlení, snížení bezpečnosti silničního provozu vlivem zvýšené dopravy, vyhýbání protijedoucích vozidel nejen na k tomu určených výhybnách, ale též na chodnících apod. a požadavkem na zabránění či omezení tranzitní dopravy.

Celý článek 21. 11. 2024