Praha 6 pořádá anketu k úpravě severního předpolí Písecké brány

Městská část Praha 6 připravuje revitalizaci severního předpolí Písecké brány, kterou by ráda navázala na úpravu jižního předpolí Písecké brány, ke kterému došlo před pěti lety. Za tímto účelem se nyní prostřednictvím ankety obrací nejen na místní občany s prosbou o jejich podněty a názory.  

Hlavní foto

Radnice Prahy 6 obdržela několik podnětů od místních občanů, kteří upozorňují na nevyužitý potenciál severního předpolí Písecké brány. Tento prostor by mohl sloužit pro pořádání komunitních akcí, rekreační aktivity nebo sousedská setkávání. Realizace těchto záměrů však vyžaduje revitalizaci prostoru, který v současnosti primárně slouží jako parkoviště s přístupem od ulice Na Valech a stanice metra Hradčanská.
Severní předpolí Písecké brány je součástí historické trasy tzv. Královské cesty, která tvořila spojnici Místodržitelského letohrádku v Královské oboře a Letohrádku Královny Anny v zahradách Pražského hradu.

Na konci loňského roku proběhlo v Písecké bráně setkání, v rámci kterého měli občané možnost diskutovat s vedením radnice své představy o budoucnosti severního předpolí. Nejvíce rezonovalo téma parkování, průjezdnost lokalitou, ale i stav veřejného prostoru.

V rámci ankety budou mít občané možnost vyjádřit se ke všem zmíněným tématům a pomoci tak radnici lépe pochopit jejich potřeby a přání. 
Názory a podněty budou podstatné pro rozhodnutí o dalších krocích vedoucích k úpravě centrálního prostoru před Píseckou bránou. 

Anketu je možné vyplnit až do 28. února zde: Anketa k úpravě severního předpolí Písecké brány

Výsledky ankety budou zveřejněny po jejím vyhodnocení na webových stránkách lepsi6.cz a poslouží jako podklad k dalšímu rozhodnutí.

Související články

V soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury roku 2024 získala rekonstrukce Bubenečského nádraží celkem 8390 hlasů. Cenu v prostorách Národního technického muzea během slavnostního večera převzal za Prahu 6, která byla investorem rekonstrukce, radní pro sport, kulturu a bezpečnost, Jan Lacina. Zvláštní cenu za přínos pro rozvoj kolejové dopravy získala i další stavba, která byla v této kategorii nominována, a to tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina.

Celý článek 10. 12. 2024

Historická budova nádraží Bubeneč z roku 1850, která přestala sloužit železniční dopravě v roce 2014, prošla kompletní rekonstrukcí a byla přeměněna na moderní komunitní a kulturní centrum Stanice 6. Tento projekt, spojující citlivou obnovu s inovativním využitím, zachoval původní architektonický charakter stavby a zároveň přinesl nové funkce pro současné potřeby. Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina byla slavnostně otevřena v říjnu loňského roku a pravidelný provoz byl zahájen následující den. Linky č. 20 a 26 nyní spojují sídliště Dědina s centrem města i dalšími částmi Prahy, jako je Malá Strana, Letná nebo Anděl.

Celý článek 26. 11. 2024